וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה מאז מאי 2008: יציבות בנתוני האבטלה

עומר רבין

19.8.2009 / 9:10

מנתוני שירות התעסוקה עולה כי לראשונה זה 15 חודשים לא נרשם גידול במספר המובטלים ואף חלה ירידה של 2.1% במספר דורשי העבודה

עוד סימן להתאוששות כלכלית: מנתוני שירות התעסוקה שפורסמו הבוקר עולה כי לראשונה מאז חודש מאי 2008 לא נרשמה ביולי עליה במספר המובטלים במשק הישראלי בנתוני מגמה בהשוואה לחודש הקודם.

מספר המובטלים במשק מתוך כוח העבודה הסתכם ב-210,410 בני אדם - בדומה לחודש הקודם אז נרשמו כמובטלים 210,470 בני אדם.

במספרם של דורשי העבודה אשר פנו ללשכות שירות התעסוקה אף חלה ירידה בשיעור של 2.1% שהם 4,900 בני אדם ומספרם הסתכם ב-236,400. בניכוי גורמי עונתיות, השפעות חגים ומספר ימי פעילות מעריכים בשירות את כמות דורשי העבודה ב-225,600 אלף לעומת 230,500 בחודש הקודם (יוני). הירידה במספר דורשי הבטחת הכנסה התבטאה הן בקרב ציבור האקדמאים (2.7%) והן בקרב אלה שאינם אקדמאים (1.7%). עוד עולה מדו"ח שירות התעסוקה כי מספר המפוטרים במשק בחודש יוני עמד על 16,500 בני אדם.

לצד הנתונים המעודדים חשוב להבהיר כי מספרם של דוררשי העבודה עדיין מצוי ברמתו הגבוהה ביותר זה יותר מ-3 שנים, כאשר כ-40% מהמובטלים מרוכזים ביישובים הערביים ובעיירות הפיתוח - שיעור גבוה משמעותית מחלקם היחסי באוכלוסייה הכללית.

שר התמ"ת: "איני מתבשם מהנתונים"

שר התעשייה, המסחר והתעסוקה בנימין בן אליעזר (עבודה) הגיב לנתונים באופן צונן למדי: "אני בהחלט מברך על הנתונים לפיהם לראשונה מאז תחילת המשבר נבלמה העלייה באבטלה. עם זאת, אני לא מאלו שמתבשמים מהנתונים - עלינו לבחון אותם לאורך זמן, ויש לזכור שחובתנו לדאוג לחזרתם של אותם 210 אלף מובטלים למעגל העבודה", אמר.

"גם הידיעות על יציאה מהמשבר הכלכלי ברבעון השני מוגזמות, ולכן אנחנו נמשיך להשתמש בכל הכלים העומדים לרשותנו על מנת לעודד צמיחה, לעזור לעסקים הקטנים והבינוניים, למפעלים ותעשיינים וכן לסייע ליצואנים".

  • עוד באותו נושא:
  • אבטלה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully