וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל: "מתחייב להוריד את היקף הפשיעה בשליש"

19.8.2009 / 11:06

ועדת הפנים התכנסה לדיון פגרה מיוחד בעקבות ריבוי מקרי הרצח. רנ"צ דודי כהן הבטיח כי "כמו שטיפלנו בפשיעה המאורגנת, נצליח לטפל גם באלימות". השר אהרונוביץ': "הפתרון לתופעה - שיטור עירוני"

ערוץ הכנסת

(צילום באדיבות ערוץ הכנסת. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

מפכ"ל המשטרה רב-ניצב דודי כהן אמר הבוקר (רביעי) כי "יש להציב את המשטרה במקום אחר בסדר העדיפויות". לדבריו, "כשמדברים על חוסן לאומי, מדברים על צבאי. הגיע הזמן לדבר על חוסן לאומי אזרחי". המפכ"ל אמר את הדברים בדיון מיוחד של ועדת הפנים של הכנסת בנושא ריבוי מעשי הרצח והאלימות בשבועות האחרונים. המפכ"ל ציין כי "בסופו של תהליך, על כל הגופים שעוסקים בפשיעה לקחת חלק בראיה לאומית רחבה בנושא".

כהן הוסיף כי במידה שיישאר מפכ"ל המשטרה, הוא "מתחייב להוריד את הפשיעה ב- 30 אחוזים". לדבריו, "כמו שטיפלנו בפשיעה המאורגנת נצליח לפעול גם באלימות. לא נרפה ידינו ונעשה הכל כדי לטפל במהלכים חדים בנושא האלימות".

השר לביטחון הפנים, יצחק אהרונוביץ', אמר בדיון כי "אני מתכוון לקדם את תחושת הביטחון, כמו גם את מיגור הפשיעה. אין כאן סיסמת קסם. הנושא המרכזי הוא לשנות דפוסים דרמטיים, ללכת וליצור תחושת ביטחון יותר טובה לאזרח וזה רק באמצעות השיטור העירוני, ככוח שייבנה בתוך המשטרה ויופעל על ידי ראש הרשות. ראש הממשלה מוביל את זה. זה יהיה שינוי דרמטי ויתן תחושת ביטחון".

אהרונוביץ' הבהיר כי "אם יגידו לי 'עזוב את השיטור העירוני וקח עוד 10,000 שוטרים', אני יורד מהרעיון של שיטור עירוני. אנחנו צריכים לפחות 10,000 שוטרים נוספים, אבל כל עוד זה לא קורה אנחנו מבקשים את השיטור העירוני".

הוא הוסיף כי "הרציחות והפשע המאורגן בישראל מהווים איום גדול יותר מהאיומים החיצוניים על מדינת ישראל. הנזק הישיר שנגרם מהפשיעה מוערך בשלושה מיליארד שקל. אמרנו 'תנו לנו את האמצעים ונוריד את הנזק הכלכלי במדינת ישראל'. אנחנו נמשיך לעשות הכל עם מה שנתנו לנו, ונעשה רפורמות פנימיות בתוך הארגון, אך יש להגדיל את התקציבים והסיוע לכך. המשטרה לא תברח מאחריות של נתינת תחושת ביטחון לאזרחים".

"יש לטלטל את מערכת המשפט"

יו"ר הכנסת ראובן ריבלין אמר בדיון כי "ייתכן שאנחנו במערבולת סדרי עידפויות, ששלטון החוק לא יכול לתת מענה לכל הצרכים". לדבריו, בכוונתו לקדם באופן נמרץ הצעות חוק שעניינן מאבק עם האלימות הגואה.

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ דוד רותם (ישראל ביתנו) תקף את משתתפי הדיון ואמר כי אינו מבין מדוע שוטרים רבים הגיעו אליו, בעוד שהיה רוצה לראות "יותר פרקליטים ושופטים". הוא האשים את מערכת המשפט כי "כאשר מוגשות הצעות חוק שמדברות על החמרת הענישה, הדרג המקצועי מתנגד בטענה שהשופטים יזכו את הנאשמים ולא יתנו עונש חמור יותר. אם זה נכון, צריך לטלטל את מערכת המשפט".

שר המשפטים, יעקב נאמן, הגיב לדברי רותם ואמר כי "יש לדון בעניין העומס בבתי המשפט ביסודיות, ולא לחפש להאשים אחד את השני אלא לחפש את התרופות".

מנכ"ל משרד ראש הממשלה אייל גבאי הודיע כי ביום ראשון הקרוב תקיים הממשלה דיון על הפשיעה ומקרי הרצח. בנוסף, ועדת השרים לענייני שיטור מקומי תתכנס בקרוב כדי לדון ביישום המודל.

ההחלטה לקיים הישיבה התקלה לאחר הלינץ' בת"א

ההחלטה לקיים את הדיון המיוחד התקבלה ביום ראשון השבוע לאחר הלינץ' בחוף תל-ברוך בתל אביב, בו נרצח ליאונרד אריק קרפ. יו" ר הכנסת ריבלין אישר ליו"ר הוועדה, ח"כ דוד אזולאי (ש"ס) לכנס את הוועדה, לאור פניות של מספר חברי כנסת.

בנוסף, סיעת קדימה הגישה ליו"ר הכנסת דרישה בחתימת 25 ח"כים לקיים דיון מיוחד במליאה, אולם נראה שהנושא בכל מקרה יידון בישיבת פגרה שכבר נקבעה לעוד שבועיים.

מאז נקבעה הישיבה המיוחדת של ועדת הפנים, כבר אירעו מקרי רצח נוספים. אתמול נרצחה עו"ד ציפורה נחמו בדקירות סכין בדירה בשכונת ארמון הנציב בירושלים, על ידי אדם ששכר ממנה את הדירה, בשל ריב על שכר הדירה.

צוות מגן דוד אדום שהגיע לדירה גילה את גופת האישה בשלולית דם, עם פציעות דקירה בחזה ונאלץ לקבוע את מותה. השוטרים שהגיעו לדירה עצרו את הגבר, בן 33, סטודנט מהאוניברסיטה העברית בעיר. החשוד, במקור תושב חיפה, הודה במעשה אך סירב למסור את מניעיו. הוא יובא היום לבית משפט השלום בירושלים, שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרו בחשד לרצח.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully