וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הירידה במחיר כיווצה את ההכנסות של "דלק"

נתן שבע

19.8.2009 / 8:38

החברה סיימה את הרבעון עם ירידה של 36% בהכנסות שהסתכמו ב-1.04 מיליארד שקל. הרווח הנקי נותר ברמה של 37.8 מיליון שקל

ירידה במחירי הדלקים לעומת הרבעון המקביל והמיתון פגעו בתוצאותיה של דלק ישראל. החברה אותה מנהל כעת דוד קמינץ שלקח את המושכות מידיו של אייל לפידות, סיימה את הרבעון עם ירידה של 36% בהכנסות ל-1.04 מיליארד שקל. דלק מציינת כי הירידה בהכנסות קוזזה בחלקה בגידול במכירות רשת חנויות הנונות של החברה לאור גדיול במכירות חנויות דומות (חנויות שהיו פתוחות ברבעון המקביל במתכונות ובגודל דומה).

הירידה בהכנסות הובילה לירידה בכל סעיפי הדו"ח של החברה שבשליטת קבוצת דלק של יצחק תשובה. כך הרווח התפעולי ירד ב-27% ל- 67.8 מיליון שקל. בשורה התחתונה, שמרה כמעט דלק ישראל על יציבות ברווח הנקי ברמה של 37.8 מיליון שקל בעיקר הודות לירידה בהוצאות המימון.

הירידה בהוצאות המימון מוסברת על ידי ירידה בשיעור המדד, גידול מהכנסות מדיווידנד ומירידה בשיעור הריבית השקלית. נקודת אור חזקה בדו"חות הוא תזרים המזומנים של החברה מפעילות שוטפת שהסתכם ב-52.2 מיליון שקל לעומת 18 מיליון שקל ברבעון המקביל.

דלק שהנפיקה אג"ח עברה להון חוזר חיובי בהיקף של 662 מיליון שקל לעומת הון חוזר שלילי בסך של 109 מיליון שקל בסוף השנה שעברה. ההון העצמי של הסתכם ב-1.07 מיליארד שקל שהיווה 21% מסך המאזן.

דלק ישראל עלתה ב-19% מתחילת השנה והיא נסחרת לפי שווי של 1.7 מיליארד שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully