וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה: "תזוזה חיובית בסוגיית ההתנחלויות"

18.8.2009 / 19:44

לאחר פגישתו עם נשיא מצרים, חוסני מובארק אמר נשיא ארה"ב, ברק אובמה כי ישראל עושה צעדים בכיוון הנכון בכל הקשור לסוגיית ההתנחלויות

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: ענת ברק)

נשיא ארצות הברית ברק אובמה נפגש היום (שלישי) עם נשיא מצרים, חוסני מובארק. מטרת הפגישה בין השניים הוגדרה כניסיון למצוא דרכים להתניע מחדש את תהליך השלום במזרח התיכון. ביציאה מהפגישה אמר אובמה כי הוא "רואה התפתחויות בכיוון הנכון בסוגיית הבנייה בהתנחלויות בישראל".

סוגיית הבנייה בהתנחלויות עומדת במרכז המחלוקת בין ארה"ב וישראל בחודשים האחרונים. מחלוקת שהגיעה כמעט לכדי איומים מרומזים בדבר סנקציות שיוטלו על ישראל. החודש אמר שר הפנים אלי ישי כי הבנייה בהתנחלויות תימשך גם ללא אישור אמריקאי. ישי אמר כי הוא "מקווה שראש הממשלה יצליח לשכנע את האמריקאים". לדבריו, "אם נשכנע אותם, מה טוב. אך במידה שלא, ישראל תצטרך לבנות בכל גושי ההתיישבות. אני בטוח שהאמריקאים יבינו זאת בסוף, שלישראל לא היה מנוס". בתגובה לדברים אלה מסרה שגרירות ארה"ב לוואלה! חדשות כי "ארצות הברית אמרה בעבר ואומרת גם היום שכדי שיתאפשרו התנאים להסכם שלום בין ישראל והפלסטינים, על ישראל להפסיק לגמרי את הבנייה בהתנחלויות ועל הפלסטינים להפסיק את הטרור".

לפני כחודש אמר דובר מחלקת המדינה של ארצות הברית, פיליפ קרוולי כי ההתנגדות האמריקאית לבנייה ישראלית הן במזרח ירושלים והן בשטחים נותרה ללא שינוי. קרוולי אמר לכתבים כי "עמדותינו ידועות לישראלים והן אינן חדשות: סוג כזה של בנייה הוא נושא עליו יש לדון במסגרת דיונים על הסדר הקבע". קרוולי הוסיף ואמר כי "אנו מודאגים מצעדים חד צדדיים הנלקחים על ידי הישראלים או הפלסטינים. אסור שצעדים כאלה יקבעו את תוצאות המשא ומתן". בסוף השבוע שלפני כן זומן שגריר ישראל בוושינגטון מייקל אורן למחלקת המדינה ונדרש לתת הסברים לעניין הבנייה במזרח ירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully