וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך אפשר לזהות בעיות אגן אצל כלבים בגיל צעיר

ד"ר אייל נחמיאס

18.8.2009 / 12:22

איך אפשר לזהות בעיות אגן אצל כלבים בגיל צעיר, ומה גורם לאוזניים להתנפח? הווטרינר ד"ר איל נחמיאס עונה לשאלות שלכם

יש לי כלב רועה גרמני. הבנתי שכשהם מתבגרים עלולה להיות להם בעיה באגן. מה אפשר לעשות כדי למנוע את זה, או לפחות להקל?

כלבים מגזע זה עלולים להיות בקבוצת סיכון גבוהה יותר לפתח בעיות של חופש במפרק הירך ועקב כך לצליעה קשה. ניתן לבצע צילומים בשיטה מיוחדת כבר בגיל ארבעה חודשים כדי לנבא את הנטייה של הכלבים לפתח את הבעיה. השיטה קרויה PENN HIP ונכון להיום קיימים שני רופאים בישראל המוסמכים לבצעה –דר' זאב גאנז ואני. ניתן לקרוא על כך בהרחבה באתר בקישור מטה.

אגב, לא רק ברועים גרמני אלא בהרבה מאד כלבים מגזעים גדולים וגזעי ענק נוטים לבעיה ויש רשימה ארוכה מאד. יש גזעים שלהם נטייה נמוכה מאד לבעיה למשל כלבי רוח או דני ענק.

שלום, מה הם הסימנים לאלרגיה שנגרמת על ידי מזון מסוים אצל כלבים?

אלרגיה עלולה להיגרם מגורמים שונים וקשה להבדיל בין אלרגיה למזון לאלרגיה לדברים הקיימים בסביבה, כמו למשל אבקנים של צמחים מסוימים. סימני אלרגיה יכולים להיות בעלי ביטוי עורי כמו גירוד, אדמומיות, דלקות אוזניים, נפיחות מקומית ועוד או בעלי ביטוי של מערכת העיכול כמו שלשול, הקאות, גזים ועוד או אף שניהם גם יחד.

בכל מקרה, אבחון של אלרגיה למרכיבי מזון יכול להיעשות על ידי מבחן אלימינציה כלומר מתן מזון היפו אלרגני מיוחד שאינו מכיל אלרגנים. לעיתים יש הטועים בסוברם כי בדיקות דם עשויות לסייע באבחון אך העניין ידוע כלא אמין במיוחד לאבחון אלרגיה למזון.

אצל הכלב שלי התפתחה תופעה מעניינת: לאחרונה מופיעים כתמי דם קטנים וזעירים על הרצפה בבית לאחר שהכלב שוכב שם. אין דימום נראה לעין משום מקום בגופו. רציתי לדעת מה יכול להיות הגורם לתופעה?

יתכן מאד ומדובר בשאריות של סעודת הדם של פרעושים הנהנים מדמו של כלבכם המתוק. השאריות במגע עם נוזל או לחות הופכות דמיות. ניתן לראות הדגמה לכך בסרטונים שבאתר וואללה ,הסרטון המדגים טיפול בפרעושים וקרציות.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

שלום, יש לי כלב מסוג רטווילר בן 8 הסובל מנפיחות באוזן, בהתייעצות עם הווטרינר נאמר לי כי הנפיחות נובעת מכלי דם שהתפוצץ ויש צורך בניתוח, האם יש דרך אחרת לטפל בבעיה?

נפיחות באוזן קרויה אוטהמטומה. הנפיחות נובעת משבירת כלי דם עקב ניעור חזק ועקב כך צבירת נוזל וקרישי דם בתוך תנוך האוזן של הכלב. ניתוח הוא הדרך הקלה והמהירה ביותר לפתור את הבעיה אם כי יש שיטות שונות ורבות אחרות אשר לא תמיד עובדות ב-100%. למשל ניקוז על ידי נקז מיוחד, חבישת לחץ, טיפול בעלוקות רפואיות, הזרקת חומרים לתוך ההמטומה ועוד. בניתוח מורידים חלק מהעור בצד הפנימי ומהדקים בתפרים מיוחדים את שני חלקי התנוך עד להחלמה. היעדר טיפול יגרום לאוזן להפוך מכווצת מאד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully