וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אובמה סירב לבקשת אבו מאזן לפטר את פיאד"

אופק עיני

18.8.2009 / 10:55

העיתון אל-ווטן מדווח כי אבו מאזן ביקש למנות ראש ממשלה מפתח במקום פיאד העצמאי, ונתקל בסירוב של הנשיא האמריקאי. עוד דווח כי ארה"ב מימנה את ועידת פתח ב-50 מיליון דולר

נשיא ארצות הברית ברק אובמה סירב לבקשה של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לפטר את ראש הממשלה הפלסטיני סלאם פיאד, בשל אי השתייכותו לתנועת פתח, ולמנות את אחד מבכירי התנועה החדשים במקומו, כך דיווח הבוקר (שלישי) העיתון הערבי אל-ווטן מפי מקורות פלסטינים המוגדרים מהימנים. כזכור, פיאד הינו ראש מפלגה פלסטינית עצמאית ששמה 'הדרך השלישית', ומידי פעם נשמעים בפתח קולות הקוראים להדחתו מתפקידו ולמינוי ראש ממשלה מהתנועה במקומו.

עוד נמסר בדיווח כי אובמה העניק לתנועת פתח סיוע כספי שמוערך בכ-50 מיליון דולר על מנת לכסות את עלויות עריכת ועידת פתח השישית בבית לחם, וזאת על מנת לחזק את יו"ר התנועה והרשות, אבו מאזן. המקורות הביעו ספק בתוצאות שפורסמו לבחירות הוועד המרכזי והמועצה המהפכנית של פתח, והצביעו על כך שהבחירות היו חסויות.

לטענת המקורות, "תוצאות הבחירות של הוועד המרכזי הן כאלו על מנת שכל הפגישות שלו יוכלו להיערך באופן שוטף בשטחים, והן בדיוק כמו שאבו מאזן רצה". המקורות הוסיפו כי רוב חברי הוועד המרכזי של פתח חיים כיום בשטחים, בין אם הם נולדו בהם או שבו אליהם מחו"ל, וכי החבר היחידי שמתגורר מחוץ לשטחים הוא סולטאן אבו אל-עינין הלבנוני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully