וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האלימות מסלימה לקראת הבחירות באפגניסטן

טלי גולדשטין

18.8.2009 / 10:35

ביום חמישי יצביעו 17 מיליון אפגנים בבחירות לנשיאות בפעם השנייה בהיסטוריה של המדינה. הטליבן הבטיח ל"שסף גרונותיהם של אלו שיגיעו לקלפיות"

רויטרס

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: רן צימט. קריינות: אילן שניג)

טיל נורה הבוקר (שלישי) לעבר הארמון הנשיאותי בקאבול, בירת אפגניסטן. בתוך כך, נורה טיל נוסף לעבר מטה המשטרה בעיר, יומיים בלבד לפני הבחירות לנשיאות שהטליבן נדר לשבש. איש לא נפגע במתקפות הטילים, אך הטיל הראשון גרם לנזק בתוך הארמון המאובטח, בו מתגורר הנשיא חמיד קרזאי עם משפחתו. זביהוללה מוג'היד, דובר הטליבן, אמר כי לשתי המתקפות אחראים חמושים אך לא מסר פרטים נוספים.

זוהי המתקפה השנייה במספר על בירת אפגניסטן החודש. לפני שלושה ימים, מחבל מתאבד של הטליבן פוצץ עצמו במטה הכוחות הזרים בקאבול. שבעה אזרחים אפגנים נהרגו ועשרות נפצעו. ההתקפות עוררו חששות כי האלימות וקמפיין ההפחדה של הטליבן ימנעו מהבוחרים להגיע לקלפיות ויהוו מכשול בפני התייצבות הדמוקרטיה המעורערת במדינה.

נאט"ו הודיע היום כי כוחותיו באפגניסטן ישעו כל פעילות מבצעית במהלך הבחירות כדי להפחית את הסיכויים לאלימות. כמו כן, לא יוצבו כוחות נאט"ו בקלפיות ובמקום זאת יישמרו עליהן חיילים אפגנים. הטליבן איים לשסף את גרונם ולקטוע את אצבעותיהם של מי שיעז לבחור והזהיר מפני מתקפות.

17 מיליון בוחרים אמורים להגיע לקלפיות ביום חמישי כדי לבחור נשיא בפעם השנייה בהיסטוריה של אפגניסטן. הם ייבחרו 420 חברי מועצות ב-34 מחוזות. הנשיא חמיד קרזאי, ששלט במדינה מאז קריסת משטר הטליבן ב-2001, הוא המועמד בעל הסיכויים הגבוהים ביותר להיבחר. המועמד השני המהווה איום כלשהו על קרזאי הוא שר החוץ שעבר עבדוללה עבדוללה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully