וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התלוש של מנכ"ל AIG החדש - 7 מיליון דולר

סוכנויות הידיעות

18.8.2009 / 8:43

ענקית הביטוח ממשיכה לככב בטבלאות השכר, לאור הסכום השנתי הגבוה שמקבל המנכ"ל החדש רוברט בנמשה. הסכום עדיין תלוי באישורו של צאר השכר של ממשל אובמה

מנכ"ל ונשיא AIG הטרי, רוברט בנמשה, ישתכר 7 מיליון דולר בנוסף להטבות בשווי של 3.5 מיליון דולר בשנה בתפקידו החדש - כך הודיעה אתמול AIG. בנמשה בן ה-65, המנכ"ל החמישי של AIG מאז 2005, נכנס לתפקיד בשבוע שעבר.

חבילת השכר של בנמשה, מנכ"ל מטלייף לשעבר, עדיין תלויה באישורו של צאר השכר של ממשל אובמה, קנת פיינברג, המפקח על שכר הבכירים ב-7 מהחברות הגדולות בארה"ב שקיבלו סיוע ממשלתי, בהן AIG. גורמים המקורבים ל-AIG אמרו בשבוע שעבר לעיתון "וול סטריט ג'ורנל" כי היעדרה של חבילת שכר רשמית ומוגדרת עבורו כמעט גרמה לו לוותר על המינוי. סוכנות הידיעות בלומברג דיווחה בשבוע שעבר כי בנמשה יבלה את החודש הראשון שלו כמנכ"ל AIG בחופשה בקרואטיה.

בנמשה, ששימש כמנכ"ל מטלייף בין 1998 ל-2006, מחזיק עדיין במניות ואופציות רבות של מטלייף. AIG הודיעה כי לא תוכל להעניק לו מענקים דומים מאחר שתשלומים כאלה אינם מותרים במסגרת כללי תוכנית הסיוע לנכסים בעיתיים (tarp). עם זאת, משכורתו של בנמשה תורכב מ-3 מיליון דולר במזומן ו-4 מיליון דולר במניות AIG, מה שיעניק לו נתח משמעותי במניות החברה.

בנמשה מחליף בתפקיד מנכ"ל AIG את אדוארד לידי, שמונה למנכ"ל AIG בספטמבר לאחר שהממשל חילץ את החברה שהייתה על סף קריסה באמצעות סיוע בסך 85 מיליארד דולר. לידי שימש כמנכ"ל AIG בתקופה בה החברה הייתה במוקד של שערורייה ציבורית כאשר הודיעה על כוונתה להעניק בונוסים לעובדיה וכאשר דיווחה על ההפסד הגדול ביותר של חברה אמריקאית אי פעם.

החודש דיווחה AIG על רווח של 1.8 מיליארד דולר ברבעון השני של 2009 - הרבעון החיובי הראשון של החברה מאז הרבעון השלישי של 2007 - בעקבות התייצבות בפעילותן של חטיבות אחדות של החברה ועל רקע התקדמות בתוכנית הארגון מחדש של החברה. AIG, שקיבלה בשנה האחרונה סיוע בסך 182.5 מיליארד דולר מהממשל הפדרלי בתמורה ל-80% ממניותיה, רשמה הפסדים של יותר מ-100 מיליארד דולר בשבעה הרבעונים האחרונים בעקבות המשבר הפיננסי העולמי וחשיפתה הגדולה לשוק חוזי ה-CDS, המבטחים נגד חדלות פירעון של אג"ח, אותם מכרה לאלפי לקוחות ברחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully