וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אובמה ומובארק ידונו ביוזמה להסדר קבע"

אופק עיני

18.8.2009 / 8:10

העיתון אל-קודס אל-ערבי מדווח כי השניים ידונו ב'יוזמת מומחים' שמציעה ויתור פלסטיני על זכות השיבה בתמורה לפיצויים לפליטים ואת ירושלים כבירה משותפת לשני העמים

נשיא מצרים חוסני מובארק ונשיא ארצות הברית ברק אובמה ידונו בפגישתם היום (שני) בבית הלבן ב'יוזמת מומחים' לפיתרון הסכסוך הישראלי-ערבי, כך דיווחו מקורות לעיתון אל-קודס אל-ערבי היוצא לאור בלונדון. על פי הדיווח, היוזמה כוללת מתן פיצויים לפליטים הפלסטינים במקום זכות השיבה, תיקון קווי 67 בהתאם למצב בשטח כיום והקמת מדינה פלסטינית מפורזת. עוד דווח, כי לפי היוזמה ירושלים תהיה בירתה המשותפת של פלסטין ושל ירושלים.

ל'יוזמת המומחים' אחראים נשיאי ארצות הברית לשעבר ג'ימי קרטר וג'ורג' בוש האב, מזכיר המדינה האמריקאי לשעבר ג'יימס בייקר, וברנט סקוקרופט, היועץ לביטחון לאומי בממשל פורד האמריקאי. בפגישה ייפגשו בפעם הראשונה מזה חמש שנים נשיא מצרי ונשיא אמריקאי בוושינגטון.

בראיון לתוכניתו של צ'רלי רוז ברשת הטלוויזיה הציבורית האמריקאית, שצפוי להיות משודר מאוחר יותר היום, התייחס מובארק לפרשת החייל החטוף גלעד שליט. הוא אמר כי "ישנה התקדמות בעניין שליט, אולם אנחנו ממשיכים בדרך. להתמודד עם חמאס ועם הרשות הפלסטינית, זה לוקח זמן. מה שלא מוסיף לתהליך הוא סוג כלשהו של התערבות חיצונית. היינו בדיוק לקראת שיחרורו של שליט. אתה יודע שהוא אסיר שלנו. היינו לקראת הבטחת שיחרורו למשמורת שלנו ולפתור את הבעיה אולם התערבות חיצונית, השהתה את זה. אנחנו ממשיכים לעבוד בשיתוף פעולה עם הגרמנים על הנושא".

כשנשאל האם זה נכון שהישראלים הם שהעלו דרישות נוספות ושזו הייתה הבעיה, אמר מובארק כי "יש אמת במה שאתה אומר. אנחנו הסכמנו לשחרר מספר אסירים אולם בנקודה מסויימת ישראל הוסיפה תנאים מסויימים שהביאו לסיכול התהליך, יחד עם התערבות חיצונית. אנחנו עושים מאמץ והגרמנים מוכנים להצטרף ולעזור ואנחנו מקבלים אותם בברכה. ההסכמה אז הייתה שאנחנו נדאג לשליט וישראל תשחרר מספר אסירים, וכשזה יסתיים אנחנו נעביר את שליט לישראל. אנחנו עדיין ממשיכים לדון בנושא. מנגנון המודיעין שלנו עובד על העניין, ואנחנו מקווים לסיים אותו בצורה טובה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully