וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי הביטוח הלאומי: "לא נפגע בזכאים"

עומר רבין

17.8.2009 / 21:16

ועד העובדים במוסד הודיע כי החליט לצמצם למינימום את הפגיעה הנגרמת לזכאים כתוצאה משביתתם. החלטה זו מיישמת למעשה את החלטת בית הדין לעבודה

עובדי הביטוח הלאומי השובתים זה כשלושה שבועות הודיעו הערב (שני) כי החליטו בועדת חריגים לשביתה לוודא כי הפגיעה בציבור הזכאים לקצבאות השונות של המוסד תהיה מינימלית. בהודעה שפרסם ועד העובדים נכתב כי "הקצבאות ישולמו לזכאים על אף כוונתנו להמשיך במאבק הצודק שמטרתו הוספת תקנים שתאפשר לנו להתמודד טוב יותר עם נזקי המשבר הכלכלי".

בהחלטה זו מיישמים עובדי המוסד את החלטת בית הדין לעבודה שהורה להם לנקוט באמצעים מידתיים ולא לפגוע בשכבות החלשות. בוועד הבטיחו היום כי ישולמו מלוא סכומי הקצבה הן לזכאים והן לזכאים חדשים (שהצטרפו למעגל הזכאות במהלך ימי השביתה).

עם זאת, יימשכו הצעדים שנועדו לפגוע בהנהלת המוסד במסגרתם לא יתקיימו פעולות גבייה ולא ימויין דואר בסניף המרכזי של המוסד. כמו כן, מתכוונים להמשיך בוועד בצעדים מנהליים נגד הנהלת המוסד ואנשי האוצר.

לטענת עובדי הביטוח הלאומי, משנת 2003 פרשו מעבודתם במוסד כ- 450 עובדים ולעומת זאת לא נקלטו עובדים כלל. עוד טוענים העובדים, כי בשנה האחרונה חל גידול במטלות כתוצאה מתוספת של כ- 30% במספר התביעות של מובטלים שפונים לביטוח הלאומי. בנוסף, בתחילת חודש אוגוסט צפוי להיכנס לתוקפו "חוק לרון" המאפשר גם לנכים עובדים לקבל קצבת נכות מהביטוח הלאומי ובעקבותיו צופים העובדים לאלפי פניות נוספות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully