וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מדיניות פינוי המאחזים לא תשונה"

17.8.2009 / 16:23

תגובות זועמות בשמאל ובמרכז הקשת הפוליטית בעקבות דבריהם של השרים יעלון וישי בביקורם בשומרון. מקורבי השר ברק: "יש להקפיד על שלטון החוק, ולכן 23 מאחזים יפונו. זו היתה המדיניות בעבר, וזו תהיה המדיניות בעתיד"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: ענת ברק)

הצהרותיהם של השרים אלי ישי ומשה יעלון היום (שני) במהלך סיור בשומרון ספגו תגובות זועמות בשמאל ובמרכז הקשת הפוליטית. במהלך הסיור הכריז יעלון כי "יש לשקול ברצינות חזרה לחומש" וישי אמר כי "אין דבר כזה מאחזים בלתי חוקיים".

יו"ר סיעת מרצ, ח"כ חיים אורון אמר בתגובה כי "חום אוגוסט משפיע ונותן את אותותיו בשרי הימין. הצהרותיהם על הצורך לשוב לחומש מעידות על גישה מסוכנת למחוזות ההזיה, הבדיה והאשליה. שרים אלו כנראה הציבו לעצמם למטרה להעצים את העימות עם העולם כולו. מעבר לכך, משמעות הצהרות אלו היא אחת – ממשלת ישראל איננה מוכנה לכל משא ומתן לשלום או למהלכים בכיוון זה".

מקורבי שר הביטחון אהוד ברק אמרו לוואלה! חדשות כי "השר מאמין שיש להקפיד על שלטון החוק, ולכן 23 מאחזים יפונו. זו היתה המדיניות בעבר, וזו תהיה המדיניות גם בעתיד". לדבריהם, "כל מקרה נבחן לגופו, ואם יהיה צורך ותהיה המלצה של הגופים הרלוונטים, נבחן אם צריך לסטות מהקו שהגדרנו".

"ממשלת ימין קיצונית והזויה"

ח"כ איתן כבל (עבודה) אמר כי "היום ברור יותר מתמיד שמדובר בממשלת ימין קיצונית והזויה, אבוי למדינה ששריה משתתפים בצורה כה בוטה ברמיסת שלטון החוק העם".

סיעת קדימה הגיבה באומרה כי ראש הממשלה בנימין נתניהו "משטה בדעת הקהל העולמית, וישראל שוב עלולה לשלם את המחיר". לדברי הסיעה, "מדיניות הקריצות של נתניהו מסוכנת לישראל ועלולה לפגוע באינטרסים החיוניים לה, ובתוכם השמירה על גושי ההתיישבות".

ח"כ אופיר פינס (עבודה) אמר כי "התבטאויות השרים חסרות אחריות, ומציבות אותנו על מסלול התנגשות עם ארה"ב. בינתיים נתניהו מתחבא ומסרב להבהיר לאן פניו". פינס אף התייחס ליו"ר מפלגתו שר הבטחון אהוד ברק ולמפלגת העבודה כולה: " ברק שותק. אולי אלו גם דעותיו. אפילו מפלגת העבודה חייבת לקבוע לעצמה קו אדום. אני שב וקורא לה לעזוב את ממשלת הימין הזו".

המשנה לראש הממשלה, השר משה יעלון אמר במהלך ביקור שערכו מספר שרים במאחזים באזור השומרון, כי "על ממשלת ישראל לשקול לשוב לחומש". עוד אמר יעלון כי "אין ספק שההתנתקות לא רק שנתנה גיבוי לטרור, אלא נתנה גיבוי לאיסלם הג'יהאדיסטי. כשמדברים על עוד נסיגה ועוד ויתור, יוצא שב-16 השנים האחרונות, שיתפנו פעולה עם הפתח ולעיתים עם חמאס ליישום תורת השלבים של פתח".

"הדרך לתקווה - חומש"

השר יולי אדלשטיין היה יותר תקיף ואמר כי "הדרך למתן תקווה לאחר הטעות של ההתנתקות, זה בהקמת חומש מחדש מתוך הבנה שהטעות שנעשתה יכולה לבוא לידי תיקון. לאחר שנעבור את המכשול הראשון, מבחינת הסברה בעולם על עצירת הבנייה נתפנה לטפל בחזרה לחומש".

מוקדם יותר אמר השר אלי ישי (ש"ס) שהצטרף אף הוא לסיור כי "לא נכון לומר שאנחנו מסיירים במאחזים בלתי חוקיים. אנחנו מסיירים ביישובים חוקיים, שאושרו על ידי ממשלות ישראל, מהתקופה של יצחק רבין ועד לפני כמה שנים". המועצה האזורית שומרון מקיימת את הסיור כדי לשנות את מדיניות הממשלה בנוגע לעצירה מוחלטת של הבנייה בהתנחלויות ובנוגע לתוכנית פינוי המאחזים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully