וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תוכנית פיאד: "סיום הכיבוש והקמת פלסטין"

אופק עיני

17.8.2009 / 13:35

ראש הממשלה הפלסטיני הגיש ליו"ר הרשות תוכנית עבודה לשנתיים הקרובות הכוללת יצירת בסיס למדינה הפלסטינית בגבולות 67'

ראש הממשלה הפלסטיני, סלאם פיאד, הגיש היום (שני) ליו"ר הרשות אבו מאזן מסמך ובו תוכנית עבודה של ממשלתו לשנתיים הקרובות, תחת הכותרת "פלסטין: סיום הכיבוש והקמת המדינה". התוכנית כוללת יצירת בסיס להקמת המדינה הפלסטינית בגבולות 1967 במהלך השנתיים הקרובות.

המסמך קובע מה יהיו סדרי העדיפויות של ממשלת פיאד בכלל התחומים ומפרט את תוכנית העבודה של משרדי הממשלה השונים. יו"ר הרשות, אבו מאזן, אמר לאחר קבלת המסמך, כי "אנו שבעי רצון מעמלכם וניתן לכם את כל הכבוד והתמיכה על מנת שהממשלה תמשיך בדרכה קדימה, בהתאם לתוכנית שננקטה על ידי הממשלה".

יו"ר הרשות התייחס לתקריות האלימות שאירעו בסוף השבוע ברפיח ואמר כי "חמאס פעלה נגד פלג שיצא ממנה, ושבחמאס אמרו שמדובר בכופרים. הדרך בה החמאס נקטו היא פושעת ולא אנושית. היו מעל ל-30 הרוגים, והם הפציצו מסגד". אבו מאזן הוסיף כי "אין מה להשוות בין מה שקורה ברצועת עזה מבחינת אנרכיה, קטל, הרוגים ופחד לעומת מה שקורה בגדה המערבית, בה שורר ביטחון בזכות מנגנוני הביטחון הפלסטיניים ששומרים על החוק".

אתמול ביקש יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, מחברי המועצה המהפכנית והוועד המרכזי של פתח שמקורם בעזה לשוב לרצועה, כך דיווחו מקורות מהימנים לסוכנות הידיעות הפלסטינית "מען". על פי המקורות, אבו מאזן קרא לכל הנהגת הפתח לפנות לכיוון עזה, בין אם מדובר בהנהגה שמקורה בגדה, ברצועה או בחו"ל. אבו מאזן הבהיר, כי יש להנהיג את פתח מתוך הרצועה, והסביר כי ועידת פתח הוכיחה שלתנועה יש הנהגה אחת מאוחדת, ולכן על ההנהגה לפעול בכל המישורים.

הבולט בין חברי הוועד המרכזי של פתח שמקורם ברצועת עזה הינו מוחמד דחלאן, אשר עזב את הרצועה לאחר הפיכת חמאס ביולי 2007 ולא שב לשם מאז. אם ישוב, צפוי דחלאן לעמוד בפני סכנת חיים, שכן הוא מבוקש על ידי גורמי חמאס ברצועה, שרק היום האשימו אותו בקשר לחוליית ג'ונד אנסאר אללה שהתעמתה עם פעילי חמאס ברצועה בסוף השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully