וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: ראש עיריית אשקלון קיבל שוחד

רמי שני

17.8.2009 / 13:18

היחידה הארצית לחקירות הונאה חוקרת חשד כי ראש עיריית אשקלון, בני ועקנין, התערב בפעילות ועדת המכרזים של העירייה וקיבל שוחד בחירות

היחידה הארצית לחקירות הונאה, חוקרת חשד לפיו ראש עיריית אשקלון, בני ועקנין, התערב בפעילות ועדת המכרזים של העירייה. ככל הידוע, פשטה היום (שני) חולייה של היחידה על משרדי עיריית אשקלון, במטרה לאסוף מסמכים הקשורים בחקירה. גורמי אופוזיציה באשקלון העריכו, שהחקירה מתבצעת על פי תלונה שהוגשה על ידי יריבו של ועקנין במערכת הבחירות, איתמר שמעוני.

"בני ועקנין הכריח את ועדת המכרזים, לשנות את הבחירה מחברה אחת, שזכתה במכרז על דעת חברי הועדה ולהעביר את הזכייה לחברה אחרת. מדובר בחברה שלגביה הוגש דו"ח על ידי מהנדס בטיחות, לפיו היא אינה עומדת בדרישות לקיים אירועים המוניים", אמר היום שמעוני. "החשש שלי הוא שיקרה כאן אסון, כפי שקרה בפסטיבל ערד, וזה מסוכן ביותר". עובדים בעירייה, אישרו שאכן הגיעו למקום חוקרים והחלו לאסוף מסמכים, אך הם סירבו לפרט לגבי הנושאים שבעניינם נאספים המסמכים.

תלונתו של שמעוני כוללת עוד שורה של סעיפים אחרים, בהם ביצוע שורה של מינויים פוליטיים שיזם ראש העיר, ותשלומי שוחד, שהועברו לטענתו, למטה מערכת הבחירות של ועקנין. מדובר לטענתו בתשלומים שועקנין קיבל מחברות פירסום ומגורמים שונים, שסייעו לו באמצעים כמו קבלת משרדים במחיר נמוך, ביצוע פרסום בכלי טיס ובשלטי חוצות ועוד. גורמים בכירים בעירייה אישרו היום, אחרי שהם עצמם נחקרו, שאלו הם אכן כיווני החקירה של יחידת חקירות ההונאה הארצית. הם סירבו לפרט לגבי השאלות שנשאלו וסירבו אף להיחשף. בתגובה, אישרה המשטרה, שאכן מתנהלת חקירה כלפי ועקנין, בנושאים של שוחד בחירות ועניינים נוספים.

מעיריית אשקלון נמסר בתגובה: "בעקבות תלונתו של חבר המועצה איתמר שמעוני, הגיעה המשטרה לבדוק מסמכים הקשורים לקליטת עובדים בעירייה ולפסטיבל. לשם כך הם נפגשו עם מנכ"ל העירייה אברהם בן דוד ועם סמנכ"ל למשאבי אנוש ומינהל מר יוסי לוי. השוטרים זכו לשיתוף פעולה מלא מצד העירייה ואף הודו על כך למר לוי. עיריית אשקלון תשתף פעולה עם מערכות החוק וסומכת על המשטרה שתדע לבדוק את כל התלונות בצורה מקצועית ומהימנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully