וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ת"א סגרה בירידות חדות

עומר רבין

17.8.2009 / 17:00

גם נתוני המאקרו החיוביים לא עזרו, ובאחד העם נחלשו המדדים המובילים ביותר מאחוז, על רקע הירידות החדות בבורסות המזרח

המיתון נגמר? הירידות נמשכות: המסחר בבורסה לניירות ערך בת"א התנהל גם היום בירידות שערים משמעותיות, לאחר שגם אתמול ננעל המסחר במגמה שלילית. מדד ת"א 25 ירד בשיעור של כ-1.7% ומדד ת"א 100 השיל 2.1%.

מניות הבנקים והנדל"ן הן שוהבילו את הירידות ביומיים האחרונים. מדד הנדל"ן ירד ב-5.2% ומדד הבנקים איבד 2.6%. אפריקה ישראל ירדה ב-2.6% והפועלים איבדה 2.9% רכזו את מחזורי המסחר השני והשלישי הגדולים בבורסה אחרי כיל. בית ההשקעות אי.בי.אי הוריד אתמול את ההמלצה למניית דיסקונט מ"קנייה" ל"נייטרלי" לאחר זינוק של 82% מתחילת השנה. המניה איבדה 2.6%.

ירידות השערים נרשמות בין היתר על רקע מגמה שלילית חדה שנרשמה לפנות בוקר בבורסות המזרח: בטוקיו רשמו המדדים המובילים צניחה של כ-3% ובשנחאי איבדו המדדים המובילים ביום מסחר אחד קרוב ל-5% - כל זאת על רקע חשש מפגיעה בייצוא לארה"ב באם יימשך המשבר הכלכלי.

ירידות השערים הפתיעו רבים מהמשקיעים כשהן מתרחשות דווקא על רקע כותרות הענק בעיתונים המכריזות על סיום המיתון. בבנקים הגדולים ניסו אמש להרגיע את המשקיעים ולטעון כי מדובר על "ירידה לצורך עליה" ועל תיקון טבעי של גל העליות האחרון ומימוש רווחים ממנו. עם זאת, בטווח הקצר מניחים בבנקים הגדולים כי המגמה צפויה להתהפך וירשמו עליות שערים בבורסות העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully