וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מובארק: תהליך השלום לא יסבול כישלון נוסף

אופק עיני

17.8.2009 / 9:15

לדברי נשיא מצרים, המבקר בוושינגטון, בכוונתו לדון היום עם הנשיא אובמה בתוכנית האמריקאית לשלום. "סבל העם הפלסטיני לא יסבול עוד המתנה"

"תהליך השלום הישראלי-פלסטיני לא יסבול כישלון נוסף", כך הכריז נשיא מצרים חוסני מובארק, המבקר היום (שני) בוושינגטון, בראיון עימו שפורסם בעיתון המצרי "אל-אהראם". ביום שבת יצא מובארק לוושינגטון לביקור רשמי ראשון בארצות הברית מאז בחירתו של ברק אובמה לנשיא ארצות הברית. זאת, לאחר שביקורו המתוכנן במדינה, טרם ביקורו של אובמה במצרים בו נשא את "נאום קהיר", בוטל עקב מות נכדו.

בראיון שהעניק מוושינגטון התייחס מובארק לתהליך השלום הישראלי פלסטיני ואמר כי "מטרת ביקורי הנוכחי בוושינגטון היא להציע את נקודת המבט של מצרים בנוגע להשגת השלום, והשתתפות מצרית בהנחת היסודות לתוכנית האמריקאית לשלום". מובארק הבהיר כי "למצרים יש ניסיון רב וארוך בטיפול בסוגיית השלום, והיא שומרת על יחסים וקשרים עם שני הצדדים, הפלסטיני והישראלי".

מובארק ציין כי "תהליך השלום לא יסבול כישלון נוסף, וסבל העם הפלסטיני לא יסבול זמן נוסף של המתנה". הוא התייחס לדיווחים כי ארצות הברית תעניק "מטריה גרעינית" לישראל, למדינות המפרץ ואולי אף למצרים במקרה של תקיפה אירנית ואמר כי "מצרים לא תהיה צד באף מטרייה גרעינית אמריקאית לשמירה על מדינות המפרץ, אם הדיווחים יתבררו כנכונים. פירוש הדבר קבלה של הימצאות כוחות ומומחים זרים על אדמת מצרים, וזה דבר שלא נקבל".

מובארק הוסיף כי "ההצעה הזאת גם מצביעה על קבלה עקרונית להימצאות כוח גרעיני באזור, וזה דבר שאנו לא מעוניינים בו. המזרח התיכון לא צריך כוח גרעיני, לא מצד ישראל ולא מצד אירן. הוא זקוק לשלום, לביטחון וליציבות". עוד אמר כי ההצעה המדוברת כלל לא נדונה באופן רשמי.

מובארק ייפגש הערב עם מזכירת המדינה האמריקאית הילרי קלינטון ועם היועץ האמריקאי לביטחון לאומי ג'ים ג'ונס. כמו כן, צפוי מובארק להיפגש עם שמונה אירגונים יהודיים אמריקאיים במסגרת ביקורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully