וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תקרית הירי לא תעיב על היחסים עם מצרים"

יהושע בריינר ורמי שני

17.8.2009 / 13:24

כוח צה"ל הבחין הלילה בדמות חשודה בגבול ישראל-מצרים ופתח בנוהל מעצר חשוד, במהלכו נורו מספר יריות. שוטר מצרי נפצע באורח קשה

תקרית ירי אירעה הלילה (שני) בגבול ישראל-מצרים: בעקבות חילופי אש בין כוח צה"ל לבין שוטר מצרי, נפצע השוטר בכתפו באורח בינוני עד קשה. הוא פונה לקבלת טיפול רפואי במצרים. אין נפגעים לכוח צה"ל. לדברי גורמי ביטחון, במצרים מודעים לכך כי התקרית נבעה מאי הבנה של שני הצדדים. במערכת הביטחון מעריכים כי התקרית לא תעיב על היחסים בין המדינות.

מבדיקה ראשונית של האירוע, עולה כי בסביבות השעה 2:00 בלילה הבחין כוח צה"ל בדמות חשודה כעשרים קילומטר מצפון לאילת. הדמות היתה חמושה ודרכה את נשקה, ובעקבות זאת פתח הכוח בנוהל מעצר חשוד, שבסיומו נורתה ירייה באוויר.

לדברי הכוח, דריכת הנשק מצד הדמות עוררה את החשד כי מדובר בגורם עוין. הכוח השיב באש, אולם כעבור מספר שעות התברר כי מדובר בשוטר מצרי. צה"ל יצר קשר באמצעות יחידת הקישור לזרים עם הצבא המצרי ודיווח לו על התקרית. שני הצבאות פתחו הבוקר בתחקיר משותף לבירור נסיבות המקרה.

מתחקיר ראשוני של האירוע עולה שמדובר ככל הנראה באי הבנה בין הכוח הישראלי לשוטר המצרי. הכוח היורה מורכב מחיילי מילואים המשרתים באוגדה 80. למקום הגיעו גורמי צבא בכירים, ישראלים ומצרים, שפתחו מיד בתחקיר ראשוני של האירוע. בתחקיר השתתפו מפקד אוגדה 80, תת אלוף תמיר ידעי, ומקבילו המצרי. תחקיר נרחב יותר של האירוע מתקיים בשעות אלו.

באזור גבול ישראל-מצרים קיימת בתקופה האחרונה מתיחות רבה לאור איומים מכיוון מצרים, עליהם התריעו גורמי מודיעין. לדברי הגורמים, באזור פועלות חוליות חמושים שמוכוונות לפעילות על ידי אל קאעדה וגורמי חבלה אחרים. חלק מהמקומות באזור נסגרו לכניסת מטיילים, ומערכת הביטחון הגבירה את מספר התצפיות והאמצעים לזיהוי מסתננים לשטח ישראל.

עדכון ראשון: 08:15

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully