וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחברון לירושלים: עופר אחד לשני עמים

16.8.2009 / 13:08

בעקבות ידיעה בוואלה! חדשות התגלה לראשי המנהל האזרחי בחברון עופר צעיר, שנכלא במערה בדרום הר חברון. העופר שוחרר והועבר לגן החיות התנכ"י בירושלים

רויטרס

(צילום: שי מכלוף)

עופר צעיר שהיה כלוא על ידי פלסטינים במערה בדרום הר חברון שוחרר על ידי פקחי המנהל האזרחי במהלך סוף השבוע. העופר, המוגדר כחיית בר מוגנת, התגלה לראשי המנהל האזרחי בחברון בעקבות כתבה שהתפרסמה בוואלה! חדשות לפני כשבועיים בנושא חלוקת מצלמות לפלסטינים המתגוררים במערות באזור הכפר יטא.

באחת התמונות, שהופיעו בידיעה, נראה עופר צעיר מסתובב באחת המערות. בעקבות כך החלו במנהל האזרחי לחקור כיצד הגיע העופר לידי הפלסטינים ובמהלך סוף השבוע הוא נלקח על ידי הפקחים והועבר לגן החיות התנכ"י בירושלים, על מנת שיסתגל לחיות עם עופרים.

"כשראינו את הכתבה בוואלה! הבחנו בעופר איילים צעיר שכלוא במערה", סיפר ראש מנהלת התיאום והקישור של המנהל האזרחי בחברון, סא"ל אביב פייגל. "הכתבה סייעה לנו להגיע למערה המדויקת וביחד עם רכז שמורות הטבע במנהל שוחחנו עם בעל הבית הפלסטיני שבהתחלה הכחיש כל קשר לעופר". אשתו של בעל הבית נשברה, כשהבינה כי בעלה עובר על החוק ועלול להיענש בשנתיים מאסר ובקנס כספי.

"השניים הובילו אותנו למערה סמוכה שם הוחזק עופר כבן שנה מאחורי סורגים, שכבר החל בתהליך של הצמחת קרניים", סיפר סא"ל פייגל. "התרשמנו שמצבו טוב ושהוא לא נלכד לצרכי מאכל אלא כחיית בית". במנהל האזרחי תכננו במקור להיכנס בכוחות גדולים לאזור המערות, מחשש שלקיחת החיה תביא לעימותים, אולם לאחר שהתברר כי העופר מוחזק בתנאים טובים יחסית, הם בחרו להגיע למקום ללא אבטחה כבדה.

פקחי המנהל לקחו את העופר והעבירו אותו לגן החיות, כשכעת בין היתר אף נשקלת האפשרות לקרוא לבמבי הצעיר בשם "וואלה". "עם כל המורכבות של גזרת חברון, אנחנו מוצאים חובה וזמן לעסוק בנושאים לא פחות חשובים. האיזון של חיה כזאת מופר כשהיא לא חיה בסביבתה הטבעית ואנחנו מקווים שאחרי פרק זמן העופר יתחבר לאבותיו ויתאקלם במהירות", אמר סא"ל פייגל.

אין זו הפעם הראשונה בה משחררים פקחי המנהל חיות בר המוחזקות על ידי פלסטינים. לפני מספר חודשים היו אלה דווקא הפלסטינים שפנו לרכז שמורות הטבע במנהל שיסייע להם לשחרר אייל שגודל על ידם, לאחר שכבר צמח למימדים גדולים, מה שמנע ממגדליו לטפל בו.

ארגון 'ירוק עכשיו' פנה למשטרת מחוז ש"י בדרישה לפתוח בחקירה כנגד הפלסטינים שהחזיקו בעופר. "החוק קובע ענישה חמורה של שנתיים מאסר למחזיק חיות בר בניגוד לחוק", אומרים בארגון, "מיותר לציין את חשיבות ההגנה על חיות בר נכחדות ועל כן יש לאכוף את החוק ולבלום את התופעה".

joshjosh@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully