וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "פתח אחראי לאירועים האלימים ברפיח"

אופק עיני

16.8.2009 / 13:01

יממה לאחר סיום ההתנגשויות עם אל-קאעדה, טוענים בחמאס כי "יש לנו מסמכים שמוכיחים כי החוליה קיבלה כספים ממקורבים למוחמד דחלאן, שנבחר לוועד המרכזי של פתח"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

בארגון חמאס ממשיכים לאמוד את הנזק שנגרם במהלך קרבות סוף השבוע ברפיח עם חוליית ג'ונד אנסאר אללה המזוהה עם אל-קאעדה. את האצבע המאשימה למי שעומד מאחורי החוליה הם מפנים לאויב הקבוע - לא ישראל, אלא דווקא לפתח ומנגנוני הביטחון הפלסטיניים הנאמנים לאבו מאזן. שר הפנים של חמאס, פתחי חמאד, שהחליף בתפקידו את סעיד סיאם שחוסל על ידי ישראל במהלך מבצע עופרת יצוקה, סיפר היום (ראשון) כי "הכופרים והלוקים בשכלם ובהתנהגותם ברפיח קשורים קשר ישיר לממשלת פיאד ולמנגנוני הביטחון שלה בגדה המערבית הכבושה".

חמאד הוסיף כי "החוליה פעלה למען אג'נדה חיצונית, הרחוקה שנות אור מיסודות האיסלם" והבטיח כי משרד הפנים של חמאס יערוך תוך מספר ימים מסיבת עיתונאים, בה יחשוף את פרטי האירוע. בתוך כך, זוכה חמאס פעם נוספת לרוח גבית מרשת הטלוויזיה אל-ג'זירה. הבוקר פרסמה הרשת מפי מקורות פלסטיניים מהימנים כי "ממשלת חמאס ברצועת עזה השיגה מסמכים לפני התקפת הכופרים המתקראים 'ג'ונד אנסאר אללה', אשר מוודאים כי החוליה תכננה לפגוע ביציבות ברצועה ולהתנקש בדמויות בכירות בחמאס".

עוד דווח כי "המסמכים מוכיחים שהחוליה קיבלה כספים ממדינה ערבית ומאנשים המקורבים למוחמד דחלאן, שנבחר בשבוע שעבר לוועד המרכזי של פתח". על פי המקורות, "המסמכים הוצגו בישיבת ממשלה של חמאס לפני חודשיים, ואחד השרים בממשלה הציע לנסות לדבר עם החוליה על מנת להסיטה מדרכה 'ההתקפית הקיצונית והכופרת'".

בעימותים שפרצו ביום שישי ושנמשכו עד שבת בבוקר נהרגו 24 בני אדם, בתוכם מנהיג החוליה הסלפית, עבד אל-לטיף מוסא. בחמאס מסרו כי בין ההרוגים ישנם שישה חברי מנגנוני הביטחון של חמאס ושישה אזרחים, ביניהם גם שני ילדים. יתר ההרוגים, על פי הדיווחים, הינם תומכיו של מוסא. בחמאס טוענים כי מוסא עצמו נהרג כאשר אחד ממלוויו ובכיר בחולייה, ח'אלד בנאת המכונה אבו עבדאללה הסורי, פוצץ עצמו בסמוך למוסא כאשר אנשי הביטחון של חמאס הגיעו לעצרם.

בתוך כך, חמאס האשים את מנגנוני הביטחון הפלסטיניים בהמשך גל המעצרים של פעילי הארגון בגדה המערבית. בארגון ציינו כי הלילה נעצר אחד מפעילי חמאס בטול כרם, וכי במהלך סוף השבוע עצרו מנגנוני הביטחון שלושה פעילים נוספים מחמאס. בין היתר, עצרו המנגנונים את מחמוד איוב סידר, פעיל חמאס ששוחרר מהכלא הישראלי ואחיו של בכיר הג'יהאד האיסלמי לשעבר מוחמד סידר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully