וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכנסת מתעוררת: דיון מיוחד בגל האלימות

פנחס וולף

16.8.2009 / 12:45

ועדת הפנים של הכנסת תתכנס לדיון מיוחד בעקבות גל האלימות והרציחות האחרון. הצעתו של ח"כ מטלון להטלת עונש מוות על רוצחים זכתה להתנגדות ח"כים רבים

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר)

יו"ר הכנסת ראובן ריבלין אישר הבוקר (ראשון) ליו"ר ועדת הפנים ח"כ דוד אזולאי (ש"ס) לכנס את הוועדה ביום רביעי הקרוב לדיון דחוף, בהשתתפות גורמי משטרה ושר האוצר. זאת, עקב גל האלימות והרציחות שבוצעו לאחרונה.

אזולאי אמר לוואלה! חדשות כי הוא מקווה שלדיון יגיעו השר לביטחון הפנים יצחק אהרונוביץ, שר האוצר יובל שטייניץ וגורמי המשטרה. לדבריו, "אי אפשר לעבור לסדר היום כאשר במשך שבועיים נרצחו שבעה בני אדם". לגבי הצעתו של ח"כ מטלון להטלת עונש מוות על רוצחים במקרים מסוימים, אמר אזולאי כי, "לא צריך להרחיק לכת. יש להעניש בחומרה יתירה אבל מכאן ועד עונש מוות המרחק גדול".

ח"כ משה (מוץ) מטלון (ישראל ביתנו) קרא היום לחקיקת חוק להחמרת הענישה לרוצחים עד כדי עונש מוות. "מקרי הרצח בימים האחרונים ואירוע הלינץ' שאירע בסוף השבוע הם איתות חד וברור לשר המשפטים וליועץ המשפטי לממשלה להתחיל ביוזמת חקיקה ולהחמיר בעונשים הנגזרים על רוצחים במדינת ישראל, לרבות עונש מוות במקרים מסוימים, ולחדול מעסקות טיעון ופשרות עם אלו שלוקחים חיי אדם", אמר מטלון.

גם ח"כ נחמן שי (קדימה) התייחס לגל מעשי הרצח ואמר לוואלה! חדשות: "דיברתי הבוקר עם יו"ר הכנסת וביקשתי שייכנס לעובי הקורה כי לא יכול להיות שגל האלימות יעבור בלי שהכנסת תיתן את דעתה על כך. צריך להימצא קיר עוקף בפגרה כדי שהבמה המרכזית של הדיון הציבורי לא תישאר עירומה. מאוד חשוב שהכנסת תהיה בתמונה ותקבל דיווחים, ויהיה ברור שהיא רואה בחומרה את סדרת מעשי הרצח הללו והיא דורשת לנקוט בצעדים החריפים ביותר נגדם".

שי התייחס גם להצעתו של ח"כ מטלון ואמר כי הוא מתנגד להצעה. "אני נגד עונש מוות. זה לא בבית ספרנו. יש דרכים אחרות כמו מאסר עולם וענישה אפקטיבית נוספת שצריך לנקוט בהם, אבל עונש מוות לא יקום ולא יהיה במדינת ישראל", אמר שי.

השר לביטחון פנים לשעבר, ח"כ גדעון עזרא אמר לוואלה! חדשות כי גם הוא מתנגד לעונש מוות וכי יש מספיק מקום להרתעה מלבד עונש זה. עזרא הוסיף שעל הענישה להיות מחמירה יותר ממה שקיימת היום וכי "צריך יד קשה מהעבירות הקלות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully