וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצח בתל ברוך: החיילת החשודה תוחזר למעצר

איילה חננאל

16.8.2009 / 14:51

ביהמ"ש האריך את מעצרם של החשודים במעורבות ברצח של ליאונרד אריק קרפ בחוף בתל ברוך. הקטינה מפתח תקווה, שוחררה למעצר בית ואילו החיילת הוחזרה למעצר

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

בית המשפט המחוזי הפך היום (ראשון) את החלטת בית המשפט השלום מאמש שקבע כי יש לשחרר את שתי הצעירות החשודות במעורבות בלינץ' בחוף תל ברוך למעצר בית. המשטרה ביקשה להחזיר את הצעירות למעצר על מנת לאפשר ביצוע חקירה. בית המשפט קבע כי החיילת בת ה-19 תוחזר למעצר. הצעירה השנייה תישאר במעצר בית. בהחלטתו קבע השופט גלעד נויטל כי "בניגוד להחלטת בית המשפט השלום כי החיילת תשוחרר, נראה כי יש עילה למעצרה וכי החשד לגביה בנוגע לשיבוש ההליכים באירוע הוא של שיבוש אקטיבי ולכן תישאר במעצר".

לאחר לילה ארוך של דיונים מאחורי דלתיים סגורות בבית משפט השלום בתל אביב החליט בית המשפט להאריך את מעצרם של שמונה מהחשודים ברצח של ליאונרד אריק קרפ בחוף בתל ברוך. בהחלטה להאריך את מעצרם ציינה השופטת יעל הניג כי ישנן ראיות הקושרות את החבורה לתקיפה וגרימת מוות בכוונה תחילה וכן, שיבוש והעלמת ראיות.

הקטינה בת ה-17, אשר נחשדה בתחילה במעורבות בלינץ', שוחררה הלילה למעצר בית. זאת, לאחר שעלה כי היא לא לקחה חלק פעיל בתקיפה ואף ניסתה להפריד בין המעורבים בקטטה, ללא הצלחה. הקטינה עדיין חשודה בהימלטות מזירת האירוע. גם חברתה, החיילת בת ה-19 מכפר סבא, שוחררה למעצר בית. ואחר הצהריים הוחלט כאמור להחזירה למעצר. הוריה של הקטינה בת ה-17, אמרו הלילה בבית משפט השלום בתל אביב בעת הדיון על הארכת מעצרה, כי: "איננו מאמינים כי בתנו מסוגלת למעשה שכזה, כמו שכל הורה חושב על הילד שלו. המשטרה הגיעה אלינו הבוקר הביתה אבל אין לנו מושג מה יש למשטרה נגד בתנו ואנחנו לא מכירים את הצעירים שעמם נעצרה".

גופתו של ליאונרד אריק קרפ בן ה-59 משכונת רמת אביב ג' אותרה אמש בעקבות דיווחים שהגיעו למשטרה לפיהם סמוך לחצות, הותקפו בני זוג כבני 60 ששהו בחוף תל ברוך בתל אביב עם בתם בת ה- 25 על ידי מספר חשודים. החשודים תועדו על ידי מצלמת אבטחה ובאמצעות איכון סלולרי, אותרו ביער החורשים ונעצרו. בנוסף עולה כי אזרחים נוספים ששהו בחוף היו עדי ראייה למקרה אך ככל הנראה פחדו להתערב ולסייע.

מחקירת האירוע עולה שהמשפחה יצאה להליכה לילית לאורך טיילת חוף תל ברוך. כשהגיעו לאמצע הטיילת, סמוך למעגן תחנת הכח רידינג, התיישבו על ספסל במקום. סמוך להם ישבו שבעה צעירים שהיו ככל הנראה שרויים בגילופין. על פי החשד, החבורה החלה להתנכל למשפחה על רקע מה שהוגדר על ידי סגן מפקד מרחב ירקון ניצב דוד גז כ"בריונות לשמה". הדין והדברים בין התוקפים למשפחה החל כאשר התוקפים העירו הערה בנוגע לבתו של הנרצח, והוא השיב להם. אז תקפו החשודים את הנרצח ואת המשפחה.

הצעירים חשודים שהחלו לתקוף את בני המשפחה ולהכותם ללא כל סיבה או התגרות מצדם. ידה של האם נשברה כתוצאה מהמכות ובתה נחבלה, והשתיים החלו להימלט בעוד שאב המשפחה מנסה להגן עליהם משבעת התוקפים. כשהשתיים הגיעו לכניסה לחניון החוף, הן הזעיקו את כוחות המשטרה למקום והוליכו אותם לזירת הארוע, אך האב לא היה במקום. גופתו אותרה, כאמור, מאוחר יותר במי מעגן תחנת הכח רידינג, לא רחוק ממקום התקיפה.

במסגרת החקירה שנפתחה במרחב ירקון, אותרו שבעת החשודים ברצח ב- 4 לפנות בוקר ביער חורשים, כאשר הם שרויים בגילופין . חמישה מהם הם בני מיעוטים מג'לג'וליה ושתיים הן צעירות בנות 17 ו-19 מפתח תקווה. במהלך יום שבת נעצרו שלושה חשודים נוספים תושבי ג'לג'וליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully