וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמיר שלחוב: "הרציחות הן כמו גל טרור"

רמי שני

15.8.2009 / 21:39

אמיר שלחוב, אביה של שקד שנרצחה באשקלון בשל "טעות בזיהוי" של עבריינים, קורא להתייחס לרציחות פליליות באותה צורה כמו שמתייחסים לטרור

"צריך להתייחס לגל הרציחות האלה ברחובות, כמו אל גל של טרור ולטפל בזה בהתאם" אמר הערב (שבת) אמיר שלחוב, שביתו שקד נרצחה באשקלון, בגלל שישבה ברכבו של אדם בו ככל הידוע תכננו אנשי ארגון פשע להתנקש. "מה שעולה לי בראש, זה שאנשים צריכים להפנים שאנחנו נמצאים תחת גל טרור פנימי. כשהיה גל של טרור לאומני, ניתן לבעיה הזאת טיפול ממשלתי. גם אז, בשנת התשעים, היו רציחות ללא אבחנה. היום אנשים חשים, שכל אחד עושה דין לעצמו. התחושה היא שיש סוג של הפקר וזה צריך להשתנות", אמר שלחוב.

שלחוב ביקר בשבוע שעבר אצל משפחת הנער בן ה-17 מרמלה, שנרצח בגלל שהיה במקום הלא נכון, ברגע הלא נכון. גם במקרה זה, כוונת המתנקשים היה אדם אחר. שלחוב סבור, שאסור לטאטא את הבעיה הזאת מתחת לשטיח. "אין לציבור מספיק מודעות. אנשים פשוט שכחו משהו שארע כאן לפני שבוע. מתייחסים לבעיה הזאת באפטיות. רצחו ילד בן 17 שעמד ברחוב. זה בדיוק מה שקרה למשפחה שלי".

שלחוב אמר כי המדינה הזדעזעה מהרצח של שקד אך היום כבר נראה שטיאטאו את הפרשה. "חייבים להבין", טען, "זאת לא גזרה משמיים. אפשר לתקן את זה. לא שאין מה לעשות. אם מחליטים להקצות משאבים נכונים, אפשר לטפל בבעיה הזאת".

"צריך לטפל במקרים כאלו דיוק כמו שטיפלו במפגעים אפשריים, אז הכניסו כמויות גדולות של שוטרים לכל מיני מקומות. הביאו ניידות ואמצעי אכיפה ואיתור, כדי למנוע פגיעה באזרחים", אמר שלחוב. לדבריו, יש "להתייחס לארגוני פשע לא כאל בני אדם שהתדרדרו לפשע, אלא כמו אל מחבלים". עוד הדגיש שלחוב את תפקיד בתי המשפט. "אני יודע שהמשטרה עושה עבודה, אבל העבריינים מגיעים עם עורכי דין טובים ויוצאים בלי ענישה. או בענישה קלה. כל אחד מהעבריינים האלה צריך לדעת, שאם הוא נתפס הוא הולך להרבה זמן בכלא", סיכם שלחוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully