וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם השבת: חרדים מפגינים נגד חניון קרתא

איילה חננאל

15.8.2009 / 19:05

כבכל השבתות האחרונות, יצאו מאות חרדים למחות נגד פתיחת חניון קרתא בשבת. שמונה נעצרו לאחר שניסו להיכנס לשטח החניון. ניסיונות הפשרה עד כה נכשלו

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

מאות מאנשי העדה החרדי מפגינים הערב (שבת) ביציאה משכונת מאה שערים בירושלים במחאה על פתיחת חניון קרתא בשבת. שמונה מפגינים נעצרו עד כה לאחר שניסו להיכנס לשטח החניון. במקום מאות שוטרים ופרשים הנערכים להתמודד עם ההפגנה ומנסים לפזר את המפגינים בכוח.

ההפגנה הנוכחית היא האחרונה בשורה של עימותים בין חרדים לשוטרים בשבועות האחרונים מאז פתיחת החניון. גם בשבת שעברה הפגינו מאות חרדים סמוך לחניון קרתא בירושלים במחאה על פתיחתו בשבת. מוקדם יותר, יידו חרדים אבנים לעבר כלי רכב חולפים ברחובות חיים בר לב ובר אילן בעיר. ארבעה כלי רכב ניזוקו באורח קל כתוצאה מידויי האבנים, והאירוע הסתיים ללא נפגעים. המשטרה פתחה בסריקות אחר משליכי האבנים.

ביום שני האחרון נערכה פגישה בין השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' וראש העדה החרדית, הרב טוביה וייס בניסיון להגיע לפשרה בנושא החניון. בפגישה, אמר הרב כי הסטטוס קוו שהיה בירושלים צריך להישמר וכי הם אינם מתכוונים להתפשר על קדושת השבת. השר והרב סיכמו כי ימונה צוות עם נציג מטעם הרבי שיבחן דרכים לסיום המשבר. הרבנים הדגישו בפני השר את עמדתם הנחרצת להימנע מאלימות בהפגנות בשבת.

יום לפני כן הותקף ראש עיריית ירושלים ניר ברקת בעת שנסע ברכבו לאחר שיצא מביקור אליו הוזמן אצל האדמו"ר מאקליב בשכונת עזרת תורה בעיר. קבוצת חרדים זרקה אבנים על רכבו, גרמה נזק רב וכיתרה את הרכב. המשטרה אשר ליוותה את ראש העירייה נאלצה להזעיק כוחות תגבור ולאחר דקות רבות הצליחה לפלס את הדרך לראש העיר. ברקת אמר בתגובה לאירוע כי "לא אכנע לאלימות וכי מי שחושב שבאמצעות אלימות ובריונות ישיג הישגים טועה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully