וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשמע רע: ענקית המוסיקה EMI בצרות

רויטרס

15.8.2009 / 15:34

חברת המוסיקה השלישית בגודלה לעולם עשויה להיכנס לחדלות פירעון. ענף המוסיקה סובל כבר כמה שנים מקשיים וירידה מתמדת במכירות

EMI, חברת המוסיקה השלישית בגודלה בעולם, עשויה להיכנס לחדלות פירעון, אם לא תצליח להגיע להסדר עם נושיה או להזרמת כספים נוספת ממשקיעיה, דיווח היום (ש') "וול סטריט ג'ורנל". לפי העיתון, טרה פירמה, חברת ההשקעה הפרטית של המשקיע גאי הנדס, הבעלים של EMI, פועלת למניעת חדלות פרעון של חטיבת ההקלטות בחברה.

טרה פירמה רכשה את EMI תמורת 4 מיליארד ליש"ט – 1.4 מיליארד דולר במזומן, ו-2.6 מיליארד דולר כהלוואה מסיטי. מאז הרכישה באוגוסט 2007, נאלצה טרה פירמה למחוק חלק גדול משווי ההשקעה, ולהזרים מזומנים נוספים לחברה, על פי ה"ג'ורנל".

חטיבת ההקלטות – EMI מיוזיק, שבעבר החזיקה להקות כמו רולינג סטונס ורדיוהד – זקוקה למזומנים נוספים ב-8 החודשים הקרובים, על מנת להימנע מחדלות פירעון. לפי העיתון, החטיבה אינה מצליחה לייצר מספיק רווחים על מנת לעמוד בתנאי הלוואה בסך 950 מיליון ליש"ט מסיטי. נציגי emi, סיטי, טרה פירמה ובלאקסטון, המסייעת לטרה פירמה במשא ומתן על החוב, לא היו זמינים למסירת תגובה על הדיווח.

ההלוואה מסיטי כוללת דרישות מסוימות לגבי היחס בין חובות החטיבה לרווחיה לפני מס, ריבית, פחת והפחתות. emi מיוזיק כשלה ב-3 בדיקות עמידה בתנאים אלה מאז ספטמבר, דיווח ה"ג'ורנל". בלאקסטון וטרה פירמה נמצאות כעת במשא ומתן עם סיטי בניסיון לארגן מחדש את החוב. עוד דיווח ה"ג'ורנל", כי הנדס ביקש מוקדם יותר השנה מג'יי.פי מורגן צ'ייס לבחון האם ניתן יהיה לגייס הון בשוק אג"ח הזבל על מנת לכסות חלק מהחוב לסיטי.

ה"ג'ורנל" מסר כי חטיבה גדולה אחרת ב-EMI , EMI מיוזיק פאבלישינג, האחראית על הזכויות לשימוש בשירים ובהקלטות של EMI, עדיין איתנה, ולא תידרש לתשלומי ריבית מוגדלים, גם אם EMI מיוזיק תוגדר כחדלת פירעון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully