וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירן: האיחוד האירופי מבקש לדבר איתנו

אופק עיני

15.8.2009 / 13:42

סוכנות הידיעות האירנית פירסמה כי נשיא אירן אחמדיניג'ד קיבל מסר מהאיחוד האירופי בבקשה לפתוח בדיוני חירום על הסוגיות הנוגעות לאירן. עוד דווח, כי האיחוד בירך את הנשיא על בחירתו

נשיא אירן מחמוד אחמדינג'ד קיבל מסר מהאיחוד האירופי הקורא לו לפתוח בדיוני חירום על מנת לדון בשלל הבעיות הנוגעות לאירן, כך דיווחה היום (שבת) רשת הטלוויזיה אל-ערביה מפי סוכנות הידיעות האירנית הרשמית. הסוכנות הוסיפה כי נשיא אירן קיבל את המסר לאחר שהועבר באמצעות מדינה ערבית, וכי המסר כלל גם ברכה לאחמדיניג'ד על בחירתו לקדנציה שנייה כנשיא.

לפני כשבוע הושבע אחמדינג'ד באופן רשמי לכהונה שניה בתפקיד, למרות ההתנגדות העזה של חלק גדול מהעם לתוצאות הבחירות לנשיאות ב-12 ביוני. בטהרן נערך טקס מיוחד, במהלכו ברך המנהיג הדתי העליון עלי חמינאי את בן טיפוחיו לקראת השבעתו. עם זאת, מנהיגי המעצמות ארצות הברית, צרפת, גרמניה ובריטניה הודיעו כי לא ישלחו מברק ברכה לאחמדינג'ד לכבוד השבעתו. הבית הלבן הודיע על סירובו של הנשיא ברק אובמה לעשות כך, ואליו הצטרפו גם נשיא צרפת ניקולא סרקוזי, קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל וראש ממשלת בריטניה גורדון בראון.

דובר הבית הלבן רוברט גיבס הפך את הודעתו ואמר כי "אין זה מתחום שיפוטי לקבוע האם מחמוד אחמדינג'ד הוא נשיא אירן הנבחר". זאת לאחר שפרסם הודעה לפיה ממשל אובמה מכיר בנשיא האירני הנבחר, למרות שהבית הלבן סירב לברך את אחמדינג'ד על בחירתו. אחמדינג'ד אמר לאחר השבעתו, כי אינו מחכה לברכת המערב על בחירתו. "שמענו שמספר ממנהיגי המערב הסכימו להכיר בבחירתי אך לא לברך את ממשלתי החדשה", אמר, "ובכן, אף אחד לא מחכה להודעותיכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully