וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניה: "אולצנו לפעול נגד תומכי אל-קאעדה"

אופק עיני

15.8.2009 / 17:29

בתום יום של קרבות בין חמאס לכת הסלפים ברצועה, נמנו 24 הרוגים. ביניהם גם מנהיג הפלג הקיצוני הנאמן לאל-קאעדה. חמאס: "נרדוף את מי שעובר על החוק"

רויטרס

(צילום: רויטרס, עריכת וידאו: יאיר דניאל)

ראש ממשלת חמאס, אסמאעיל הניה, טען היום (שבת) כי ממשלת חמאס אולצה לפעול נגד חוליית ג'ונד אנסאר אללה המזוהה עם אל-קאעדה ברפיח. הניה הסביר כי "חברי החולייה יצאו כנגד הממשלה, הרימו נשק נגדה ופוצצו עצמם על אנשי המשטרה". הניה האשים גורמים שונים ב"ניצול הנערים והחדרה של רעיונות מערביים אליהם בצורה שמביאה לכפירה באיסלם".

מנהיג החולייה הסלפית, הנאמנת לאל-קאעדה, נהרג הלילה במהלך העימותים עם אנשי חמאס. בעימותים בין הצדדים נהרגו 24 בני אדם. בחמאס מסרו כי בין ההרוגים ישנם שישה חברי מנגנוני הביטחון של חמאס ושישה אזרחים, ביניהם גם שני ילדים. יתר ההרוגים, על פי הדיווחים, הינם תומכיו של מוסא. בחמאס טוענים כי מוסא עצמו נהרג כאשר אחד ממלוויו ובכיר בחולייה, ח'אלד בנאת המכונה אבו עבדאללה הסורי, פוצץ עצמו בסמוך למוסא כאשר אנשי הביטחון של חמאס הגיעו לעצרם.

דובר משרד הפנים של חמאס, איהאב א-רסין, סיפר כי "מדובר בחולייה בודדת ולא בארגון. אין להם קשרי חוץ. הם כופרים שנושאים בעמדות קיצוניות, ואשר גרמו מספר פעמים לפיצוצים בבית הקפה ובשמחות ברצועת עזה". א-רסין הוסיף כי כעת עורכים כוחות הביטחון של חמאס פעולות סריקה נרחבות ברחבי רפיח, וכי בתי החולים עדיין סגורים בפני הציבור על מנת לשמור על ביטחונו.

ראפת סלאמה, סגן מפקד משטרת חמאס במחוז רפיח סיפר כי במהלך המהומות בעיר עצרו כוחות הביטחון של חמאס כ-90 ממפרי הסדר והחמושים המזוהים עם אלקאעדה. סלאמה הבהיר כי המבצע הסתיים, וכי הסדר חזר כעת לעיר.

אמש דיווח א-רסין אודות סיום הקרבות שפרצו אתמול בין הארגון לבין כת הסלפים ברצועת עזה. מטעם הסלפים, ארגון מוסלמי קיצוני המזוהה עם אל קאעדה, טרם יצאה הודעה רשמית. א-רסין הוסיף כי במהלך המבצע נהרגו חמישה פעילים מכוחות הביטחון של חמאס. על פי דיווחים שונים, בין ההרוגים גם אבו-ג'יבריל שימאלי, מפקד גדודי עז א-דין אל-קסאם ברפיח.

העימותים בין הפלגים החלו לאחר שבדרשת יום השישי שלו במסגד ברפיח הכריז היום מנהיג הסלפים על הקמת "אמירות איסלמית חדשה לצד בית המקדש". השייח מוסא הוסיף, כי "נקים את האמירות הזו על גופותינו, וניישם בה את החוקים וההלכות של השריעה האסלמית, כך שחייה והטעם שלה ישובו אליה". מוסא פנה לחמאס בקריאה: "או שתיישמו את חוקי וגבולות האיסלם, או שתהפכו למפלגה חילונית המסתתרת תחת האיסלם" וציין כי "אם יישמו את החוקים אנו נעמוד לשירות ממשלת חמאס".

בתגובה לדברי מוסא ציינו במשרד הפנים של חמאס כי הוא ככל הנראה "לוקה בשכלו", והבהירו כי ירדפו ויעצרו אחר כל מי שנושא נגד ועובר על החוק. עדי ראייה סיפרו כי פעילי מנגנוני הביטחון של חמאס תקפו את החמושים במסגד בו נשא מוסא את הנאום ברפיח.

(עדכון ראשון 10:15)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully