וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתוני הצריכה שלחו את וול סטריט לירידות

יעל חלק

15.8.2009 / 0:19

הנאסד"ק איבד 1.8% מערכו, הדאו ג'ונס ירד ב-1.2%. בקרב המניות הישראליות גם אקספון וטאואר נחלשו משמעותית

שבוע המסחר בוול סטריט ננעל במגמה שלילית על רקע פרסום מדד המחירים לצרכן ועל אף עלייה בייצור התעשייתי ביולי. נתוני המאקרו מעידים על כך שהצריכה האמריקאית איננה מתאוששת ומעלים את חששות המשקיעים.

המסחר נחתם בירידות שערים: דאו ג'ונס נחלש ב-0.8% לרמה של 9,321 נקודות, נאסד"ק ירד ב-1.2% לרמה של 1,985 נקודות ו-S&P500 איבד 0.8% לרמה של 1,004 נקודות. בשוק הסולידי מחירי איגרות החוב לעשר שנים של ממשלת ארה"ב עלו והתשואה עליהן ירדה ב-0.033% ל-3.558%.

בסיכום שבועי נחלש דאו ג'ונס ב-0.5%, נאסד"ק השיל 0.75% ומדד S&P500 השיל 0.5%.

בגזרת המקרו - המשקיעים האמריקאים התאכזבו לגלות שבתחילת יולי צנח מדד ביטחון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן. נראה כי החשש של הצרכנים האמריקאים מפני אובדן מקום העבודה שלהם לא חלף, והם ממעטים בצריכה, דבר שמאט את התאוששות הכלכלה.

מדד המחירים לצרכן בארה"ב נותר ללא שינוי בחודש יולי לעומת יוני, בהתאם לציפיות האנליסטים. מדד המחירים לצרכן בארה"ב ירד ב-2.1% ביולי לעומת חודש יולי. זוהי הירידה השנתית הגדולה במחירי הצרכן בארה"ב מאז שנת 1950.

מדד הליבה, שאינו כולל את מחירי המזון והאנרגיה, עלה ב-0.1% בחודש יולי לעומת יוני, בהתאם לציפיות האנליסטים. לעומת חודש יולי 2008 עלה מדד הליבה ב-1.5%.

מחירי המזון ירדו ב-0.3% בחודש יולי לעומת יוני. מחירי הבשר, הדגים והביצים בארה"ב ירדו ב-1.3% ביולי לעומת יוני - הירידה החדה מאז 1979.

מניית אקספון, ספקית שירותי התקשורת הבינלאומית, נסחרה על רקע פרסום דו"חותיה הכספיים לרבעון השני. החברה מדווחת על הפסד של 1.9 מיליון דולר או 10 סנט למניה ברבעון השני, בהשוואה להפסד של מיליון דולר או 5 סנט למניה ברבעון המקביל. הכנסות החברה ברבעון הסתכמו ב-21.4 מיליון דולר, ירידה של 17% לעומת הרבעון המקביל.

קומברס טכנולוגיות נסחרה על רקע הידיעה כי החברה צפויה לפטר כ-5%-10% מעובדי החברה ברחבי העולם בתחילת ספטמבר, כאשר חלקם יפוטרו בישראל. ככל הנראה, יפוטרו בישראל עשרות עד מאות בודדות של עובדים מאחר שבסך הכל תפטר החברה עד 500 איש. מאז תחילת השנה, פיטרה החברה מאות עובדים.

טאואר סמיקונדקטור המשיכה לרכז את תשומת הלב של המשקיעים לאחר הודעת החברה. יצרנית השבבים ממגדל העמק חתמה על החוזה הגדול בתולדותיה עם אינטסיל, העוסקת בתכנון וייצור של שבבים אנלוגיים. במסגרת ההסכם יפתחו החברות פלטפורמת שבבים חדשה התומכת בניהול תצרוכת חשמל. ההערכות הן כי עם סיום שלב התכנון שיימשך כשנה, יסתכמו ההכנסות לחברה בכ-50 מיליון דולר בשנה, והחוזה הוא ל-10 שנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully