וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: הכרענו הקרב ברפיח, 16 נהרגו

אופק עיני

14.8.2009 / 23:46

בקרבות ברצועת עזה בין ארגון חמאס לבין הסלפים המזוהים עם אל קאעדה, נפצעו כ-100 בני אדם. טרם נודע גורלו של מנהיג הסלפים, שביתו הופצץ בידי חמאס

דובר משרד הפנים של חמאס, איהאב א-רסין, דיווח אמש (שישי) שהסתיימו הקרבות שפרצו אתמול בין הארגון לבין כת הסלפים ברצועת עזה. מטעם הסלפים, ארגון מוסלמי קיצוני המזוהה עם אל קאעדה, טרם יצאה הודעה רשמית. א-רסין הוסיף כי במהלך המבצע נהרגו חמישה פעילים מכוחות הביטחון של חמאס וכי מאוחר יותר יפורסמו פרטים מדויקים על האירועים. על פי דיווחים שונים, בין ההרוגים גם אבו-ג'יבריל שימאלי, מפקד גדודי עז א-דין אל-קסאם ברפיח.

בתוך כך, קיימים דיווחים על כך שעבד אל-לטיף מוסא, מנהיג הסלפים, ברח למצרים דרך מנהרה. גדודי עז א-דין אל-קסאם של חמאס פרסמו הוראה לכל בעלי מנהרות ההברחה לרפיח לסגור את כולן עד הבוקר, על מנת למנוע את בריחת תומכי הסלפים.

עד כה דווח על 16 הרוגים וכ-100 פצועים בקרבות שפרצו אחר הצהרים בין הזרמים, אך אין עדיין אישור רשמי לדיווחים הללו. סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" דווחה מוקדם יותר כי כוחות חמאס פוצצו את ביתו של מוסא. בעימותים בין אנשיו של מוסא לכוחות חמאס נהרגו עד כה שמונה בני אדם ועשרות נפצעו. קיימים דיווחים סותרים לגבי זהות ההרוגים בפיצוץ הבית.

העימותים בין הפלגים החלו לאחר שבדרשת יום השישי שלו במסגד ברפיח הכריז היום מנהיג הסלפים על הקמת "אמירות איסלמית חדשה לצד בית המקדש". השייח מוסא הוסיף, כי "נקים את האמירות הזו על גופותינו, וניישם בה את החוקים וההלכות של השריעה האסלמית, כך שחייה והטעם שלה ישובו אליה". מוסא פנה לחמאס בקריאה: "או שתיישמו את חוקי וגבולות האיסלם, או שתהפכו למפלגה חילונית המסתתרת תחת האיסלם" וציין כי "אם יישמו את החוקים אנו נעמוד לשירות ממשלת חמאס".

בתגובה לדברי מוסא ציינו במשרד הפנים של חמאס כי הוא ככל הנראה "לוקה בשכלו", והבהירו כי ירדפו ויעצרו אחר כל מי שנושא נגד ועובר על החוק. עדי ראייה סיפרו כי פעילי מנגנוני הביטחון של חמאס תקפו את החמושים במסגד בו נשא מוסא את הנאום ברפיח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully