וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאה לסיוע

רינה וייסגלס הלקין

14.8.2009 / 9:03

בבר "סלונה" ביפו נפתח מיזם תרומות חדש - ספרים שיתרמו ימכרו וההכנסות מיועדות לקבוצת שורשים שמספקת חבילות מזון לראש השנה לנזקקים

יש הרבה דברים שהופכים ספר לספר טוב אבל זה בטח לא המקום להיכנס לניתוח ספרותי. ורדה קורן, מבעלי הבר לאונג' "סלונה" במתחם נגה ביפו, עומדת להפוך את הספרים שלכם מטובים למצוינים. איך? אין פה להטוט שייקספירי, היא פשוט תוסיף להם ערך אקולוגי וחברתי בכך שתמכור אותם במחיר שווה לכל כיס, ואת הכסף תעביר לקבוצת "שורשים" הדואגת לארוחת חג למאות קשישים ומשפחות מהקהילה האתיופית.

שורש כל הטוב

"סלונה" מעוצב בשיטת סלונים סלונים, בעיצוב רטרו חמים ונעים "יש שם צוות שלא מתחלף, אוירה משפחתית, כל אחד יכול להתחבר למקום בכל קשת הגילאים. יושבים על הספה של סבתא ומרגישים בבית, תרתי משמע" מתארת קורן.

החל מחודש ספטמבר יישבו על הספה עם ספר ממוחזר ביד, שהכנסותיו תיתרמנה לקבוצת "שורשים"?

"כן, כרגע אנחנו מגייסים ספרים מכל מי שמוכן לתרום, ורותמים הוצאות ספרים שיסייעו. בתחילת ספטמבר נציע את ה"שלל" למכירה. אולי נצא במבצע "בירה פלוס ספר". יש רחבה גדולה מחוץ למקום, נעמיד שם את כל הספרים, אני מאמינה שכל אחד יוכל למצוא שם את מבוקשו".

הבחירה בספרים, להבדיל מבגדים, אמנות, או מוצרים אחרים, אינה מקרית בהחלט. "חיפשתי מיזם דו כיווני, שנוסף להיותו תרומה חברתית, יהיה גם אקולוגי", אומרת ורדה, "וספרים יחסית פשוט למחזר. בנוסף, קל למכור ספרים, הם מכנה משותף לכל האנשים והגילאים, כך שהשאיפה היא להצליח לגייס הרבה תרומות".

אוכלוסיה שקופה

תמי שכנאי, מקימת קבוצת "שורשים" מנסה, ביחד עם מתנדבי הקבוצה, לשבור את השיא של עצמם במספר החבילות המגיעה לקשישים ולאתיופים בחגים ראש השנה ופסח מחדש. "כל תרומה תתקבל בברכה", אומרת שכנאי, "כל שקל מביא אותנו יותר קרוב למטרה. עלות חבילה למשפחה היא בסביבות 350 ש' ואנו שואפים להכין למעלה מ 730 חבילות, הכמות שנמסרה למשפחות בפסח האחרון".

ומה מכילה חבילה המכבדת את בעליה?

"מוצרים יבשים, המון פירות וירקות, פרחים, יין לקידוש, רימון, כול סממני החג באשר הם. אוכלוסיית הקשישים, רובם ניצולי שואה, ומשפחות אתיופיות הן כמו אוכלוסיה שקופה, בקושי דואגים להם". מסתבר שמבחינת ה"סלונה" קבוצת "שורשים" אינה שקופה כלל וכלל, יתרה מכך, מיזם הספרים וביצועו הייתה שלהם בלבד "הייתי בחופשה במזרח כאשר פתאום קיבלתי מהסלונה גלויה מוכנה עם פרטי המיזם, "משחזרת שכנאי" הם באו עם מוצר מוגמר, הודיעו לי על היוזמה ורק ביקשו את אישורי. בדרך כלל העמותה פונה ומבקשת סיוע, הפעם כול מה שנתבקשתי הוא להפיץ את השמועה ברבים. ללא ספק זו התחלה טובה, נקווה שבדומה לספר, המיזם יהיה עם סוף טוב".

ה"סלונה" תשמח לקבל ספרים מכל סוג. ניתן להעבירם בשעות פתיחת המקום או בתאום מראש עם ורדה קורן 0526610266

לפרטים נוספים - www.saloonabar.co.il/sfarim.html

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully