וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: חייל "חגג" על חשבון קצין בכיר

יהושע בריינר ואיילה חננאל

13.8.2009 / 21:04

הותר לפרסום כי חייל צה"ל נעצר לפני מספר ימים בחשד שתקף חייל בבסיס הקריה בו שירת וכן השתמש במספר כרטיס האשראי של קצין בכיר מאוד על מנת לבצע רכישות באלפי שקלים על חשבונו

חייל צה"ל נעצר לפני מספר ימים בחשד כי תקף חייל בבסיס הקריה בתל אביב לפני כשבועיים וגנב את נשקו, וכי השתמש במספר כרטיס האשראי של קצין בכיר מאוד לצורך רכישות שונות, כך הותר היום (חמישי) לפרסום. על פי החשד, ביצע החייל רכישות בסכום של כ-2000 שקלים באמצעות מספר הכרטיס. עוד הותר לפרסום כי יחד עם החייל פעל נער בן 17 מרעננה שנעצר אף הוא. את כלי הנשק השניים מכרו לשני תושבי קלנסוואה שנעצרו אף הם.

כזכור, לפני כשלושה שבועות הותקף חייל בבסיס הקריה בתל אביב במהלך שמירה ונשקו נגנב. בעקבות כך פתחה מצ"ח בחקירה שבמהלכה נעצר חייל בשירות חובה מבסיס הקריה בחשד כי תקף את החייל ביחד עם אחיו האזרח. מחקירתו עולה כי בעבר גנב שני כלי נשק נוספים מהבסיס ומכר אותם לגורמים בעולם התחתון תמורת סכומי כסף גדולים. בהמשך חקירתו התברר אף כי השיג בדרכי מרמה את פרטי כרטיס האשראי של קצין בכיר והעביר אותם לאדם אחר שביצע באמצעות הכרטיס רכישות שונות.

גורם צבאי בכיר אמר לוואלה! חדשות כי "אין ספק שהעובדה שפרטים אישיים של קצין כל כך בכיר דולפים מעלה שאלות קשות על האנשים שמסתובבים בקרבת אישים בכירים. באותה קלות שבה הצליח החייל להשיג פרטים אישיים כאלה, יכלו לזלוג מהצבא ידיעות חסויות אחרות".

אל שני החשודים הצליחו להגיע חוקרי מחלק התשאול של מרחב ירקון במשטרת מחוז תל אביב לאחר שבזירת האירוע של השוד האחרון בקריה ביולי נמצא פריט שנפל מהחייל החשוד והוביל את החוקרים לזהותו. בחקירתם הודו השניים בביצוע הגניבה והשוד, ועולה כי השניים תקפו את החייל בעזרת אבן, גרמו לו לחבלות, גנבו את נשקו ומכרו עוד באותו היום את הרובה, מסוג M16. בהמשך הודו כי השוד היה אמור להתבצע כחודש לפני שיצא לפועל אולם כאשר הגיעו למקום הופרעו על ידי חיילים אחרים ולכן דחו את הביצוע. בהמשך הודה החייל כי בנוסף לאירוע השוד גנב שני כלי נשק נוספים, אקדח ורובה, ומכר אותם לבני מיעוטים מקלנסואה תמורת כסף. כאמור, שני החשודים שרכשו את הנשקים נעצרו.

החשוד הובא היום להארכת מעצר בבית הדין הצבאי ביפו ומעצרו הוארך עד יום שלישי. בצה"ל מציינים כי על מנת לתפוס את החשוד הופעלו אמצעים טכנולוגיים רבים. אמש נעצר החשוד החמישי בפרשה, בן 22 מבקה אל-גרבייה, אשר על פי החשד רכש גם כן כלי נשק מהחייל. הבוקר הוארך מעצרו בשלושה ימים בבית משפט השלום בתל אביב. כמו כן, הוגש הבוקר לבית המשפט המחוזי בתל אביב כתבי אישום כנגד הקטין בן ה-17 ברעננה בגין שוד בנסיבות מחמירות, סחר באמל"ח וקשירת קשר לפשע. כמו כן הוגש כתב אישום נגד אחד מרוכשי כלי הנשק.

יש לציין כי הרובה שנגנב על ידי החייל בחודש אפריל 2009 נמצא על ידי שוטרי תחנת אום אל פחם בתחילת החודש לאחר שנעשה בו שימוש בחתונה בעיר. באירוע הנ"ל לא נעצרו חשודים.

בא כוחו של החשוד, עו"ד עידן פסח אמר כי "מדובר בתיק של סחיטה מצד בני מיעוטים. ביקשנו שהחקירה תועמק בכל הנוגע ללחצים שהופעלו על החייל וכן נדרשת חקירה של חיילים נוספים בכל הקשור לכרטיס האשראי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully