וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מקרה מוות שמיני משפעת החזירים בישראל

קובי מנדל

13.8.2009 / 19:17

תושבת קרית מוצקין בת 60 מתה אתמול בביה"ח רמב"ם. תוצאות הבדיקות שנערכו לה חשפו כי נבדקה בנגיף שפעת החזירים. מוקדם יותר היום מתו שני בני אדם נוספים מהמחלה

תושבת קרית מוצקין בת 60 מתה אתמול בבית החולים רמב"ם בעיר לאחר שאושפזה ביום ראשון עם חום גבוה לאחר שנמצאה בביתה כשהיא מחוסרת הכרה. היא במחלקה לטיפול מוגבר בה הונשמה במסגרת הטיפול בה. היום (חמישי) התקבלו תוצאות בדיקת דמה והתברר שהיא מתה כתוצאה מהידבקות בנגיף שפעת החזירים. מדובר בקורבן השמיני של שפעת החזירים בישראל.

מוקדם יותר היום מת גבר בן 40 בבית החולים בילינסון בפתח תקווה ככל הנראה כתוצאה משפעת החזירים. הוא אושפז לפני כשלושה ימים עקב אי ספיקת כליות אולם בטרם אושפז הוא סבל ממחלת חום קלה ואובחן כחולה בשפעת החזירים. לאחר שאושפז מצבו השתפר, אך הבוקר לקה בדום לב ונפטר. ממשרד הבריאות נמסר כי למרות שאין וודאות לגבי סיבת המוות, לא ניתן לשלול קשר לשפעת החזירים, ועל כן הוחלט למנות זאת כמקרה התמותה השישי של השפעת בישראל.

לאחר מכן דווח, כי מתה אישה בת 54 שסבלה מסרטן המעי הגס ואובחנה כחולה בשפעת. האישה מתה בבית החולים איכילוב בתל אביב. כמו במקרה הקודם, ממשרד הבריאות נמסר כי למרות שאין וודאות שהשפעת היא גורם המוות, לא ניתן לשלול קשר למותה ועל כן הוחלט למנות את המקרה כשביעי במספר.

בשבוע שעבר מת גבר בן 50 בבית החולים שערי צדק בירושלים, ככל הנראה כתוצאה מסיבוך של שפעת החזירים. האיש לקה בדלקת ריאות ואושפז לפני כשבוע ביחידה לטיפול נמרץ בבית החולים. עד כה אובחנו בישראל אלפי חולים בשפעת החזירים.

יומיים לפני כן מתה ילדה בת 12 אשר אושפזה במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים לילדים שניידר בפתח תקווה. הילדה אושפזה כעשרה ימים לפני כן באותו בית החולים לאחר שאובחנה כחולה בשפעת החזירים, אך שוחררה לביתה לאחר שקיבלה טיפול ומצבה השתפר.

בעקבות מקרי המוות החליט משרד הבריאות לשנות את הגדרת מקרי התמותה מהשפעת. על פי ההחלטה החדשה, כל מקרה מוות של אדם שחלה בשפעת ולא ניתן לשלול את הקשר בין מותו למחלה, יוגדר כמוות משפעת החזירים.

ביום שישי נחתם הסכם ראשון לרכישת חיסונים לשפעת החזירים. ההסכם נחתם בין משרד הבריאות לבין חברת סנופיפסטר, וכולל אופציות לרכישת חיסונים נגד שפעת החזירים בסך שבעה מיליון שקלים. על ההסכם יחתמו מנכ"ל משרד הבריאות וחשב המשרד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully