וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החשש התבדה - לא נחטף חייל צה"ל

יהושע בריינר איילה חננאל

13.8.2009 / 23:58

עומסי תנועה כבדים הורגשו אתמול בשל דיווח של חיילת, לפיו ראתה שני חשודים מכניסים בכוח חייל לרכבם סמוך לנתב”ג. צה"ל לא מצא חיילים נעדרים והחזיר את הפעילות לשגרה

נעם כהן

(צילום: נעם כהן, עריכת וידאו: לירז ליבנה)

הוסרה הכוננות הגבוהה שהוכרזה אמש (חמישי) בעקבות עדות של חיילת שראתה, לדבריה, חייל מוכנס בכוח לרכב באזור נתב"ג. מבדיקות שנערכו בצה"ל ועל ידי המשטרה הוברר כי אין אף חייל חסר.

עומסי תנועה כבדים הורגשו החל משעות הצהריים בכבישי המרכז. הסיבה לעומסים – מחסומים שפרשה המשטרה ברחבי הארץ כחלק מפעילות ביטחונית מוגברת. מדובר צה"ל נמסר, כי בעקבות עדות של חיילת מלפני מספר שעות, לפיה שני חשודים הכניסו בכוח חייל צה"ל לרכבם באזור נתב"ג, החלו כוחות של משטרת ישראל וצה"ל בסקירות ובפעילויות נוספות. במקביל נבדקת מהימנות הדיווח.

גורם צבאי בכיר הדגיש כי "פרט לעדותה של החיילת אין למערכת הביטחון כל אינדיקציה כי אכן בוצע חטיפה. יחד עם זאת אנחנו לא לוקחים סיכונים ובודקים את עדותה של החיילת". בצה"ל החל באופן מיידי לאחר הדיווח בנוהל 'נכס לאומי', שבמסגרתו מוודאת כל יחידה כי כל חייליה עונים למכשירי הטלפון שלהם.

מבדיקה מקיפה שנערכה בכל יחידות צה"ל בשעות האחרונות טרם דווח על חייל שנעדר, אולם מכיוון שמדובר ביום חמישי, יום בו חיילים רבים שבים לבתיהם, מתקשים בחלק מהיחידות לאתר את כל החיילים.

במקביל, ארגון לא מוכר בשם "צבא ירושלים" נטל אחריות על חטיפת חייל ישראלי. בהודעה שפירסמה סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" נכתב כי "לוחמינו חטפו חייל ציוני סמוך לשדה התעופה בן גוריון בצהריי היום. בעזרת האל הצליחו הלוחמים לסגת ממקום הפעולה כשהחטוף עימם. אנחנו, ב'צבא ירושלים', נודיע בזמן מאוחר יותר מהם פרטיו של החייל החטוף". גורם ביטחוני בכיר ברשות הפלסטינית אמר כי ייתכן והארגון קשור לחיזבאללה.

עם זאת, יש לציין כי מהימנות נטילת האחריות מוטלת בספק בשל היותו של הארגון לא מוכר. ייתכן בהחלט כי מפרסמי נטילת האחריות החליטו לעשות כן לאחר ששמעו את השמועות שנפוצו ברחבי הארץ אחר הצהריים.

העומסים משתרעים מאזור מכבים-רעות עד אזור, וכוללים בתוכם את כביש 443 ואת מבואות פתח תקווה. במשטרה מאשרים כי העומסים הינם תוצאה של המחסומים שהוצבו. עד ראייה סיפר לוואלה! חדשות כי "נסיעה שלוקחת שלוש דקות בדרך כלל בשעה הזו התארכה לזמן של 45 דקות".

בעקבות הפעילות המשטרתית נתקעו אלפי מכוניות בפקקים, כאשר כל מכונית נבדקת בקפדנות על ידי השוטרים. מחסומים הוצבו גם בכניסה לגדה וסריקות נערכות גם בכל המכוניות הנכנסות ליהודה ושומרון. מגן דוד אדום פונה לציבור ומבקש ממנו לפנות את הדרך במהירות לאמבולנסים המבצעים נסיעות חירום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully