וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: "מוכנים להקריב למען פלסטין"

אופק עיני

13.8.2009 / 16:27

יו"ר הרשות הפלסטינית, שנבחר מחדש לראשות הוועד המרכזי של פתח, סיכם את תוצאות הבחירות לוועידה והבהיר כי "פלסטין היא מולדתנו, לא משנה כמה נצטרך להקריב"

יו"ר הראשון הפלסטינית, אבו מאזן, הבהיר היום (חמישי) כי תנועת פתח מסרבת באופן מוחלט להקמת מדינה פלסטינית בעלת גבולות זמניים או מדינה פלסטינית במקום חלופי. בנאום ניצחון לרגל סיום הבחירות בוועידת פתח השישית אמר אבו מאזן כי "מצרים קיימת למצרים, סוריה לסורים, לבנון ללבנונים, ירדן לירדנים, ופלסטין לבני עמנו הלוחם. אין לנו מולדת אלא המולדת הזו ולא נוותר עליה, לא משנה כמה נצטרך להקריב".

אבו מאזן התייחס לטענות שנשמעו מפיו של מי שהיה בעבר ראש ממשלת הרשות, אבו עלא, בשל אי בחירתו לוועד המרכזי של פתח. "לא ייתכן שפתח תסבול מקרע, ואחמד קריע, אבו עלא, לא יכול לחשוב על כך" הוא אמר, "זכותו לומר את מה שהוא חושב ומחובתנו לשמוע ולהשיב לטענותיו".

אבו מאזן הוסיף כי "הוועד המרכזי החדש נבחר למען פתח ולחיזוקה, ואנו מחשיבים את בחירתו כהתחלה חדשה לתנועה. הוועד ישקיע את כל מאמציו למען הפעילות הפנימית בתוך פתח". הוא התייחס לכך שחמאס מנעה מאנשי פתח מרצועת עזה להגיע לוועידה שהתרחשה בגדה ואמר כי "אם תנועת חמאס פעלה למנוע את הגעתם של בני פתח מהרצועה, אנחנו דאגנו שאנשי עזה יהיו בעלי הנוכחות המירבית בוועידה. ערכנו את הוועידה בנחישות והיא העבירה מסר חזק נגד ההפיכה, הפילוג, והעקשנות להשיב את המולדת ואת המוסדות".

יו"ר הרשות הבהיר כי תנועת פתח מחוייבת להחלטות הבינלאומית וליוזמת השלום הערבית, ויחד עם זאת להפסקת הכיבוש בשטחים שנכבשו ב-1967, ולמציאת פתרון צודק לפליטים לפי החלטה 194 של האו"ם. הוא הוסיף כי פתח מחוייבת להקמת מדינה פלסטינית שבירתה ירושלים, ולשחרור האסירים והעצורים הפלסטיניים מבתי הכלא הישראלים.

מוקדם יותר היום החליטו מספר בכירים בפתח בגדה וברצועה להגיש מכתב לאבו מאזן בו הם מודיעים על סירובם לקבל את תוצאות הבחירות לוועד המרכזי של התנועה. הבכירים מתעתדים להציג שורה של ליקויים בהליך הבחירות, וצפויים להגיש את המכתב מחר בערב. בתוך כך, תוצאות הבחירות למועצה המהפכנית של התנועה, הגוף הרחב יותר הכולל 88 חברים, צפויות להיות מוכרזות הלילה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully