וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מוותרים למנצלי עובדים

אייל דץ

13.8.2009 / 20:16

יכול להיות שאת הבגדים שאתם קונים בקניון הקרוב למקום מגוריכם, יצרו פועלים בתנאי עבודה בלתי אנושיים. בעקבות חשיפת "הארץ" תתקיים הפגנה הקוראת לחרם צרכנים כעל החברות השונות

ביום ראשון הקרוב (16.8) תתקיים בקניון עזריאלי הפגנה נגד חנויות הבגדים "ג'אמפ", "אירית", "פשוט" ו"בוניטה". הרקע להפגנה היא כתבה שפורסמה השבוע בעיתון "הארץ" החושפת כי שני יזמים ישראלים מפעילים סדנת יזע בירדן המייצרת ביגוד למותגים אלו. על פי דוח שחיבר ארגון NLC (ועד דיני העבודה האמריקאי) ושהגיע לידי "הארץ", במפעל ייצור הבגדים "הלבשת מוסא" הממוקם בירדן, מועסקים עובדים "בתנאים בלתי אנושיים". המפעל, "הלבשת מוסא", נמצא בבעלות היזמים ז'ק בראון ומשה כהן המתגוררים בתל אביב, ופועל באזור התעשייה אל חסאן בעיר אירביד שבירדן. בתגובה לכתבה טענו חברות בוניטה ופשוט כי אינן מכירות את המפעל או עובדות עמו. חברות אירית וג'אמפ בחרו שלא להגיב.

מאחורי היוזמה להפגין מול חנויות הבגדים עומדים מתנדבים של ארגון "קו לעובד". חנה זוהר, מנכ"לית קו לעובד, אמרה לוואלה! ירוק, כי ההפגנה באה על מנת "להעיר" את הצרכנים: "אנחנו קוראים לצרכנים להיות ערים ולקחת את נושא ניצול העובדים בחשבון בעת שהם קונים בגדים". לטענתה,'ג'אמפ', 'אירית','פשוט' ו'בוניטה', מסתתרות מאחורי העובדה שאותם עובדים מנוצלים עובדים תחת חברות קבלן ולא ישירות דרכן. " העובדה שהחברות מעסיקות את אותם העובדים תחת קבלנים, לא פותרת אותם מלהיות אחראים לזכויות האדם של העובדים והאנשים שתופרים להם את הבגדים". אומרת זוהר.

יום ראשון 16.8.09 התאספות בשעה 18:00 בפינת הרחובות פועה ומנחם בגין (מתחת לגשר) מול קניון עזריאלי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully