וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תלמידים התכוננו: הסלבס באים ללמד אתכם

נעמה טלמור

16.8.2009 / 6:00

סמדר שיר, א.ב. יהושע, יאיר לפיד, יעל אבקסיס ומשה קפלינסקי הם רק חלק מהאישים שיעבירו שיעורים לילדי ישראל בתחילת שנת הלימודים

שר החינוך, גדעון סער, הודיע כי רתם לפתיחת שנת הלימודים עשרות אישים מתחומי התקשורת, הספרות, העסקים, הרפואה, המשפט, והצבא שיתנדבו בשבוע הראשון ללימודים, שיפתח בעוד פחות משלושה שבועות. האישים עתידים להיכנס לכיתות ולהעביר שיעורים לילדי ישראל. בין אלו שכבר הודיעו לסער כי בכוונתם להירתם לפרויקט נמצאים מנכ"ל סלקום עמוס שפירא, העיתונאים אילנה דיין, יאיר לפיד, צביקה יחזקאלי ודנה וייס. יעל אבקסיס, סמדר שיר, א.ב. יהושע, מנכ"ל הדסה פרופסור שלמה מור יוסף, האלופים, משה קפלינסקי, דורון אלמוג, ואליעזר שקדי. יו"ר לשכת עורכי הדין יורי גיא רון. הג'ודוקא אריק זאבי ועוד רבים אחרים.

המהלך הלא שגרתי של סער הוא רק יריית הפתיחה לקראת פרויקט נרחב יותר שמתכנן שר החינוך. פרויקט שבמהלכו הוא מתכנן לגייס מתנדבים מתחומים שונים למערכת החינוך. הפרויקט יפעל במספר מעגלים, כאשר בין היתר יעברו חמש מאות מתנדבים העובדים בחברות אזרחיות (בהן אל-על, אינטל ומוטורולה) הכשרה בת 40-60 שעות ויתחייבו להעביר שיעור במהלך כל השנה במקצוע בו הם התמקצעו.

בנוסף יכלול הפרויקט שיתוף פעולה עם לשכת עורכי הדין בישראל. לדברי סער, בשיתוף הפעולה ייקחו חלק עורכי דין ותיקים ומנוסים שייכנסו גם הם באופן קבוע לכיתות ויעבירו שיעורים בנושא המשפט הישראלי. "מדובר בעורכי דין רציניים", אמר סער, "שיעבירו לתלמידים מושגי יסוד במשפט. אנחנו נתמקד בחינוך למשפט בדגש על מתן עדיפות לילדי הפריפריה".

סער מתכנן גם לצאת בקריאה לגמלאי מערכת החינוך שרוצים לעזור בשיעורי העשרה, בעיקר במקצועות הליבה, לחזור ולהתנדב. "זהו מהלך שההיגיון שלו הוא הירתמות החברה האזרחית כולה למערכת החינוך", אמר סער. "אנחנו רוצים לייצר יכולת ליהנות יותר מהמשאבים האנושיים הנוספים שיש לנו בארץ. חשוב לי לציין כי פרויקט המתנדבים העובדים בחברות אזרחיות כבר החל, ואנחנו נעלה את ההכשרות מ-250 מתנדבים ל-500. בעניין גמלאי מערכת החינוך, ברצוני להעצים אותם, ולהכניסם למערכת על מנת שיוכלו להעניק שיעורי חיזוק במקצועות הליבה הן לתלמידים מתקשים, והן לתלמידים חזקים".

המהלך של סער בא על רקע מצוקת ההוראה במערכת החינוך. מלבד המחסור הצפוי במורים בתוך ארבע שנים, שצפוי לעמוד על 10,000 מורים חסרים, שוקדים בימים אלו במערכת החינוך גם על העלאת מעמדה של מערכת החינוך בחברה הישראלית. מספר מיזמים בנושא כבר יצאו לדרך בניהם מורים לאנגלית שעברו הכשרה מזורזת וייכנסו לתפקידם כבר בספטמבר הקרוב. והעברת 40 מליון שקלים מתקציב המשרד להסבות של אקדמאים להוראה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully