וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסטרליה: נדחתה תוכנית להפחת פליטת גזי החממה

אייל דץ

13.8.2009 / 10:27

ממשלת יצואנית הפחם הגדולה בעולם לא הצליחה להעביר בפרלמט את החוק שאמור להילחם בשינויי האקלים, ראש הממשלה עשוי להכריז על הקדמת הבחירות

הפרלמנט האוסטרלי דחה אמש (רביעי) את תוכנית הממשלה להפחת פליטת גזי החממה במדינה. דחיית התוכנית עשויה להביא את ראש הממשלה האוסטרלי קווין ראד להכריז על בחירות מוקדמות. 42 סנטורים הצביעו נגד התוכנית הממשלתית מול 30 סנטורים שהצביעו בעד החוק שמכיל בתוכו רפורמה מקיפה בכל הנוגע לסחר בפחם. אוסטרליה היא היצואנית הגדולה ביותר בעולם של פחם לייצור קיטור, והיא מייצאת כמאה מיליון טון פחם בשנה.

על פי התוכנית שנדחתה, תצמצם אוסטרליה את פליטת גזי החממה שלה בעשור הקרוב ב -5 עד 15 אחוזים. הממשלה יכולה לנסות ולהביא את התוכנית לאישור הפרלמנט פעם נוספת בעוד כשלושה חודשים. "אולי הפסדנו בקרב אבל הנושא לא יעלם מסדר היום", הבטיחה שרת האקלים האוסטרלית פני וונג. "אוסטרליה לא יכולה להרשות לעצמה לוותר על המאבק בשינויי האקלים".

בשנה שעברה פרסמה לשכת המטאורולוגיה האוסטרלית וארגון המדע הבכיר במדינה – CSIRO דו"ח חמור המזהיר מפני ההשלכות של שינויי האקלים על המדינה. לפי הדו"ח, תסבול המדינה מעלייה חדשה במקרי הבצורת, הטמפרטורות ישתוללו ותקופות של משקעים מעטים יתרחשו בתדירות כפולה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully