וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שגרירת ארה"ב באו"ם: "לשפר היחס לישראל"

13.8.2009 / 6:38

סוזן רייס נאמה באוניברסיטת ניו יורק והציגה את שינוי הגישה של ממשל ברק אובמה. לדבריה, העצרת הכללית מבודדת את ישראל באמצעות ביקורת

שגרירת ארצות הברית באו"ם, סוזן רייס, תקפה לפנות בוקר (חמישי) את יחס העצרת הכללית של הארגון לישראל. לדברי רייס, "העצרת ממשיכה לבודד את ישראל באמצעות ביקורת ונותנת לתיאטרון פוליטי להסיח את דעתה מדיון אמיתי". לטענתה, הן על הנהלת הארגון והן על העצרת הכללית, להשתנות.

רייס אמרה את הדברים בנאום שנשאה באוניברסיטת ניו יורק. בדבריה הציגה את השינוי אותו מנסה להנהיג הממשל האמריקאי בראשות ברק אובמה. לדבריה, על ארה"ב להוביל את העולם באמצעות מתן דוגמה, למידה מטעויות ושינוי מדיניותה באמצעות כבוד הדדי לאחר.

"לא נוכל להתמודד עם האתגרים העולמיים ללא הנהגת ארה"ב", אמרה, "אך בעוד הנהגת ארה"ב הכרחית, היא מספיקה רק לעיתים רחוקות. אנחנו זקוקים לשיתוף פעולה עם מדינות אחרות". בין היתר, ציינה רייס את תוכניות הגרעין של אירן וצפון קוריאה כאתגרים הניצבים בפני העולם.

רייס ציינה גם את נחישותו של אובמה לשפר את יחסי ארה"ב עם העולם המוסלמי. "אנחנו מנסים לשנות מבפנים במקום לבקר מהיציע", אמרה, "אנחנו ממשיכים לשמור על האינטרסים והביטחון של אמריקה, אך אנחנו מקשיבים למדינות קטנות וגדולות ויוצרים קואליציות חדשות".

השגרירה הדגימה את שינוי הגישה של הממשל החדש באמצעות הצטרפותה של ארה"ב למועצת האו"ם לזכויות אדם, אותה כינה הנשיא הקודם ג'ורג' בוש "פורום אנטי-ישראלי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully