וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנהיג הראשון שנדבק בשפעת החזירים

12.8.2009 / 22:35

זו היתה רק שאלה של זמן עד ששפעת החזירים תגיע לאחד ממנהיגי העולם. אוסקר אריאס, נשיא קוסטה ריקה וחתן פרס נובל אובחן כחולה במחלה. בינתיים הוא "עובד מהבית"

נשיא קוסטה ריקה, אוסקר אריאס, קיבל היום (רביעי) בביתו טיפול נגד שפעת החזירים ממנה התברר כי הוא סובל. גורמים רשמיים מסרו כי תסמיני המחלה מתונים וככל הנראה הוא יחלים ממנה כבר בשבוע הבא. אריאס טופל בתרופות אנטי-ויראליות נגד הכאבים מהם סבל, אך המשיך לעבוד ממחשב בביתו וכמו כן ענה לטלפונים, מסר דוברו.

משרד הבריאות אף בדק אם אנשים שהיו בקרבת הנשיא בזמן האחרון, כולל חברי הקבינט, נדבקו במחלה. אריאס נכלל בקבוצת סיכון גבוהה מאחר שהוא סובל גם ממחלת האסטמה. הוא החל להרגיש רע במהלך סוף השבוע האחרון והאפשרות שהוא חולה בשפעת החזירים נבדקה ביום שני השבוע.

אריאס, חתן פרס נובל לשלום בן 68, הוא הראשון מבין מנהיגי המדינות שנדבק במחלה, שהחלה להתפשט בעולם בחודש אפריל. על פי הערכות, כשני מיליארד בני אדם עלולים לחלות במחלה ברחבי העולם.

יותר מ-20 בני אדם מתו בקוסטה ריקה משפעת החזירים שהוגדרה ביוני כמגפה עולמית, ממנה מתו עד כה כ-800 בני אדם ברחבי העולם. בחודש שעבר, תיווך אריאס בשיחות שנועדו לפתור את המשבר הפוליטי בהונדורס, שם שולטת ממשלה שביצעה הפיכה בעזרת הצבא ב-28 ביוני, בה רוב מדינות העולם אינן מכירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully