וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקטל בבתים

13.8.2009 / 11:49

העולם מתחלק לשניים - אלה שהורגים ג'וקים, ואלה שמבקשים ממישהו אחר להרוג אותם. אבל אולי מדובר בשנאת חינם? אתם מחליטים אם לקטול או לחוס

ברגעי כתיבת שורות אלה ממש, בשיא הקיץ בחדר נטול מזגן שהחלונות בו פתוחים, הוא עלול לקפוץ עלי בכל רגע. הוא יכול להזדחל על רגלי החשופה היישר מהרצפה, הוא יכול לתקוף בפתאומיות מאחורי מסך המחשב, והכי גרוע – הוא יכול להתעופף פנימה דרך החלון. והקטן החום הזה, עם המחושים והרגליים והפסים על הגב, מפחיד. מבעית. איכס.

למה להרוג אותו? אולי קל יותר לשאול למה לא. הרי בעוד רגע או יום, יהיו לו 118 ילדים. וג'וקלעך קטנים לא פחות מאיימים מהוריהם – זאת הצרה. הם לא חמודים בשום שלב בהתפתחות. הם שם כדי להגיד "הא הא! אני קטן ומושתן ואתה בכל זאת מפחד ממני!".

הבעיה היחידה עם להרוג היא שהם לא מתים בקלות. דקות ארוכות ישכב לו הג'וק הגוסס על גבו, משושיו וגפיו ימשיכו לנוע בתנועות מבחילות, כאילו בכוונה. כאילו דווקא הוא יעשה לך רע על הנשמה. גם אם כבר אזרת אומץ להשמיד את המטונף הקטן, אי אפשר לצאת מזה נקי מרגשות אשם.

גם אם לרגע רגשות החמלה צצים, הרשע וחוסר האונים משתלטים על ההיגיון ועל האנושיות. להרוג כי אפשר, להרוג כדי לסלק את המטרד המכוער מהעיניים. זה נשמע רע, אבל עובדה שכולם עושים את זה, ואז הולכים לישון רגועים. ואם בשביל להשאיר ג'וק בחיים צריך לסבול לילה ללא שינה ומלא חרדות, הרי שהתשובה ברורה.

יש טענה האומרת שהפחד מנחשים מובנה באדם מראשית הימים, ודוגמה לכך היא נוכחותו של הנחש בסיפור אדם וחווה. היותו חלק מהסיפור נועדה נועדה לתת גיטימציה לפחד הזה. יכול להיות שכך גם ג'וקים. הם מפחידים – רק שבניגוד ללפחות חלק ממיני הנחשים והעכבישים, לא בטוח שיש לכך סיבה מוצדקת. נכון שהם מגעילים, אבל גועל או דחייה הם לא סיבה להרג.

רצח יצור חי ללא סיבה, מגעיל ככל שיהיה, לא בא בחשבון. הניסיון מראה (ומדובר בסיפור אמיתי), שאפשר לישון עם ג'וק בחדר ולצאת מזה בחיים. בבוקר הוא כבר לא יהיה שם, וגם אם כן, אין חשש, ולו הקטן ביותר, לנזק גופני או נפשי. ההרגשה הטובה שווה את זה, וההתגברות על הפחד היא צעד קטן בדרך להיגיון בריא ולחיים טובים יותר.

מעבר לכך, בואו לא נשכח שהג'וקים הקטנים האלה ישרדו הרבה אחרינו. הרבה אחרי הפצצה האטומית. לקיחת חיים של אחד לא תביא לשינוי המצב. וגם, במקום להרוג ג'וקים, אפשר לאמץ חתול ולתת לטבע לעשות את שלו.

נכון, אפשר להרוג תיקנים ולא לשאת בתוצאות, אבל בשמירה על זכותו של כל יצור לחיות, ובמיוחד על כאלה שלא מהווים איום על חיינו או אפילו על נוחיותנו, יש ערך נעלה. לא צריך להרוג ג'וקים, או כל יצור חי במיוחד אם בלתי מזיק. מקסימום, אפשר להזמין אותו לקפוץ מהחלון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully