וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אשכנזי: "לא ניתן להתעלם ממעשיו של פארס"

יהושע בריינר

12.8.2009 / 19:28

הרמטכ"ל שב והתייחס לפרשת התפטרותו של תא"ל פארס, ששיקר כשנשאל האם אשתו נהגה ברכבו בניגוד לנהלים. על פרשיות ההתעללות בצה"ל: "אין לי סובלנות לתופעות כאלו, זהו כשל פיקודי וערכי"

נעם כהן

(צילום: נועם כהן, עריכה: איילת שולמן)

"בשבועות האחרונים נחשפו תופעות פסולות בצה"ל ואירועים חריגים של השפלה, הטלת מורא וניצול סמכות. זהו כשל פיקודי וערכי ואנו נחושים לטפל בתופעות הללו", כך אמר הערב (רביעי) הרמטכ"ל, גבי אשכנזי, בטקס סיום במכללה לפיקוד ומטה בבסיס גלילות. הרמטכ"ל התייחס לשתי תופעות שזעזעו את צה"ל בשבועות האחרונים: שימושם של הקצינים תא"ל עימאד פארס ואל"מ ישראל דניאלי ברכבם הפרטי שלא לפי הנהלים, וחשיפת מסכת ההתעללויות שאירעה בחטיבת השריון ובחיל האוויר.

לעקור את תופעת ההתעללות

בהתייחסו להתפטרותו של תא"ל עימאד פארס לפני ימים אחדים, אמר אשכנזי כי "אין עוררין על כך שעימאד הוא מפקד ולוחם רב זכויות ותרומתו לצה"ל ולביטחון ישראל גדולה. אולם, אין בפועלו המרשים כדי להתעלם מחומרת המעשה שביצע. אנו, כקצינים נמדדים ביכולתנו לשמש דוגמא אישית ראויה בכל עת, בין בשעת תפקיד ובין מחוצה לו. כשמדובר בקציני צה"ל, החברה הישראלית מצפה מהם ליותר ומחיר השגיאה גבוה. אני יודע כי מחשבה זו הובילה את תא"ל פארס להחלטתו, ואני סבור כי נקט באופן ראוי ונכון".

"אין לי גרם של סובלנות לתופעות כאלו", אמר אשכנזי בנוגע לפרשות ההתעללות בצה"ל, והסביר כי "למפקדים תפקיד מכריע בעקירת תופעות אלו. עלינו לפעול במסרק של פלדה, בכל מסגרת מחלקה וכיתה, ולהטות אוזן למתרחש בכל אוהל ומשרד ללא כחל ושרק. עלינו לעודד חשיפה גם אם כואבת לרגע, על מנת שנוכל לטפל ובעיקר ולמנוע. אין מדובר בהלשנה אלא בחובה על מנת להביא לשיפור היחידה, ובמקרים חריגים אף להציל חיים ופגיעה באנשים".

"רק אם נלחם בתופעות הפוגעות בכבוד החיילים ונעקור מן השורש כל התנהגות פסולה ועבריינית מעין זו, אז תדע כל אם עבריה כי הפקידה את גורל בניה בידי מפקדים הראויים לכך. אמון הציבור הוא נכס הנתון בידינו, ומוטלת בנו החובה להוכיח זאת כל פעם מחדש", סיכם הרמטכ"ל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully