וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינס: לבדוק הקרינה במכוניות ההיברידיות

בעקבות תחקיר וואלה!, בו התגלה כי במכוניות היברידיות רמת הקרינה חורגת מהתקן המותר, הודיע ח"כ אופיר פינס כי ידרוש משר התחבורה לבדוק את הנושא

בעקבות תחקיר וואלה! בו התגלה כי במכוניות היברידיות רמת הקרינה חורגת בהרבה מהתקן המותר על ידי המשרד להגנת הסביבה, הגיש חבר הכנסת אופיר פינס, ראש השדולה הסביבתית בכנסת, שאילתא בנושא לשר התחבורה ישראל כץ.

"ברצוני לשאול מה בכוונתך לעשות נוכח ממצאי התחקיר? האם ישנה חובת בדיקת קרינה למכוניות בארץ? מהי רמת הקרינה במכוניות רגילות? והאם בכוונת המשרד לבדוק מראש את רמת הקרינה במכוניות החשמליות אשר בדרך לייצור המוני?", כתב פינס.

מתחקיר של וואלה! רכב שהתפרסם לפני יומיים עולה כי המכוניות ההיברידיות פולטות קרינה אלקטרו-מגנטית בתא הנוסעים, בייחוד במושב האחורי – המקום בו יושבים על פי רוב ילדים – במספרים הגבוהים באופן משמעותי מהמלצות המשרד להגנת הסביבה. קרינה זו עלולה לסכן את בריאותם של הנוסעים.

בדיקת הקרינה בוצעו בשתיים מהמכוניות ההיברידיות הנמכרות בישראל ובעוד אחת שנחתה כאן זה לא כבר - טויוטה פריוס, הונדה סיוויק IMA והונדה אינסייט. שלוש המכוניות נבחנו על ידי מומחי הקרינה קובי זהבי וד"ר אהוד נאמן, המוסמכים על ידי המשרד להגנת הסביבה. לאחר שהתקבלו תוצאות שמעידות על קרינה מסוכנת, חזרנו על הבדיקה פעם נוספת – והתוצאות היו דומות.

בשנים האחרונות החל להתעורר בעולם חשש שהחשיפה הגוברת לשדות חשמליים ומגנטיים טומנת בחובה נזקים בריאותיים. הארגון הבינלאומי לחקר הסרטן (IARC) קבע ב-2001 כי מתקני חשמל החושפים את הציבור לאורך זמן לשדה מגנטי העולה על 2 מיליגאוס הם "גורם אפשרי לסרטן". באותה שנה המליץ המשרד להגנת הסביבה על סף חשיפה של 10 מיליגאוס למשך 24 שעות. לאחרונה, אומר דוקטור נאמן, ממליץ המשרד להגנת הסביבה על חשיפה של 2 מיליגאוס למשך 24 שעות. בשלוש המכוניות התגלו ערכי קרינה שנעו בין10 מיליגאוס ועד ערכים של 100 מיליגאוס, ערכים שהינם גבוהים מהמספר המומלץ על ידי המשרד להגנת הסביבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully