וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוב: קצין בכיר נתן הרכב לאישתו והושעה

12.8.2009 / 16:34

הרמטכ"ל השעה ל-60 יום את אל"מ ישראל דניאלי, סגן מפקד אוגדה בפיקוד דרום. מקורביו: "מדובר בעלילה של בת זוגו לשעבר שמנסה להכפיש את שמו"

פרשת התפטרותו של תא"ל עימאד פארס עדיין נמצאת בכותרות והיום (רביעי) מתברר כי קצין בכיר נוסף הושעה מתפקידו בחשד שנתן לאישתו לנהוג ברכב צבאי. אל"מ ישראל דניאלי, סגן מפקד עוצבת אדום בפיקוד הדרום, הושעה על ידי הרמטכ"ל, רא"ל גבי אשכנזי. כמו כן הוא חשוד כי אפשר למקורביו להשתמש בציוד צבאי. דניאלי הושעה ל-60 יום על ידי הרמטכ"ל זאת בעקבות המלצתו של ראש אגף כוח אדם, האלוף אבי זמיר. בימים אלה נחקר הקצין.

לדברי מקורביו של דניאלי מדובר בעלילה של בת זוגו לשעבר שמנסה להכפיש את שמו. בנוסף, טוענים המקורבים, עבר דניאלי בימים האחרונים בדיקת פוליגרף ונמצא דובר אמת. עורכי דינו עודד סבוראי, פנינה גיא ועדי פניני מסרו בתגובה כי "מדובר בניסיון של גורמים אינטרסנטים להכפיש קצין בכיר ומוערך. אנו נמתין למיצוי החקירה בעניינו לרבות הצגת תוצאות בדיקת הפוליגרף לחוקרים. הפרשה כולה נובעת מניסיונה של בת זוגו לשעבר לפגוע במזיד במרכז חייו הן האישיים והן הצבאיים על רקע סכסוכם האישי". בנוסף נמסר כי דניאלי מכבד את ההחלטה להשעותו באופן זמני עד למיצוי החקירה.

הפרשה הזו מתווספת לפרשה נוספת שנחשפה השבוע, לפיה תא"ל עימאד פארס, ששימש כמפקד אוגדת הגליל, הודה כי אישתו נהגה ברכבו הצבאי. הדבר התגלה לאחר שהייתה מעורבת בתאונה. פארס שיקר באותה תקרית למפקדו הישיר האלוף גדי אייזנקוט, ולראש מטה הפיקוד תא"ל אלון פרידמן, ולאחר מכן התוודה והודיע על התפטרותו.

בחודש יולי האחרון אישתו של פארס נהגה לבדה ברכב ליסינג של צה"ל, בניגוד להנחיות, והיתה מעורבת בתאונת דרכים קלה. בדיווח לחברת הליסינג ציין פארס כי נכח ברכב בזמן התאונה, אף כי לא היה במקום. לפי הנהלים, מותר לבת זוגו של הקצין לנהוג ברכב רק בנוכחותו. גם בבירור שערך אלוף פיקוד הצפון אייזנקוט לאחר התאונה, עמד פארס על גרסתו לפיה היה ברכב בזמן התאונה.

ביום שני, לאחר טקס חילופי מפקדי אוגדת הגליל, בו נכנס לתפקיד תא"ל יואל סטריק, ניגש פארס לאלוף אייזנקוט והתוודה בפניו כי מסר לו דיווח כוזב. הוא אמר, כי הוא מתייסר עם עצמו בעקבות התשובה השקרית שהשיב לו על התאונה וכי הוא "מתקשה לחיות איתה", כדבריו. אייזנקוט השיב לפארס כי לצד היותו מפקד שדה מוערך ובעל מוניטין, לא ניתן להשלים עם אירוע שכזה, בהיבט הערכי והנורמטיבי.

בשיחה שקיים עם הרמטכ"ל אמר פארס כי הוא מבקש "לנהוג כקצין וכמפקד ולפעול כפי שחינכתי ותבעתי מפקודיי בעבר ובמשך כל שירותי הצבאי". במקביל, פתחה המשטרה הצבאית החוקרת בחקירה לגבי התאונה בה היתה מעורבת אישתו של פארס. בעקבות פרישתו, ייפתח התפקיד הבא אליו היה אמור פארס להתמנות, מפקד קורס מפקדי פלוגות ומפקדי גדודים, לטובת קצינים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully