וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת ההתעללות בשריון: המח"טים נחקרו

יהושע בריינר

12.8.2009 / 14:10

המפקד הנכנס והמפקד היוצא של חטיבת השריון שבה אירעה פרשת התעללות בחיילים נחקרו במצ"ח והכחישו כי ידעו על המעשים

מפקד חטיבת 188 הנכנס, אלוף משנה אילן לביא ומפקד החטיבה היוצא של החטיבה, עופר צפריר, נחקרו בימים האחרונים על ידי חוקרי המשטרה הצבאית בנוגע להתעללות בחיילי השריון בפלוגת זאבים. השניים נחקרו באזהרה והכחישו כי ידעו על מעשי ההתעללות בפלוגה.

עוד אמרו השניים בחקירתם כי הם מגנים תופעות שכאלה. לביא וצפריר הם שני הקצינים הבכירים ביותר הנחקרים בפרשה שבמסגרתה נעצרו שלושה חיילים מפקדים. עד כה נחקרו בפרשה עשרות חיילים, קצינים מהפלוגה ומספר ממפקדי הגדוד, שהכחישו קשר לאירועים.

ביום שני החליט בית הדין הצבאי של פיקוד הצפון לעצור עד תום ההליכים את הרס"פ מגדוד 74 של השריון ואת עוזרו, המואשמים בהתעללות בכ-15 חיילים שנמשכה כיומיים. בהחלטתו להאריך את מעצר השניים, ציין נשיא בית הדין, אלוף משנה ארז פורת, דברי ביקורת קשים נגד השניים.

בהחלטתו כתב השופט פורת בין היתר כי "מהתיק עולה תמונה ברורה של כוחנות ואלימות שהופעלה כלפי כל מי שהעז לחרוג מכללי התנהגות שהכתיבו הנאשמים, לרבות אמירות שסברו שאינן במקומן". לטענתו, "כל חלופת מעצר לא תשקף נכון את אופן הפגיעה המשמעתית והצורך בנקיטת צעדי אכיפה מידיים כדי לבער את הרע הזה ולעקור אותו מן השורש".

לפניות ליהושע בריינר: joshjosh@walla.com

  • עוד באותו נושא:
  • שריון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully