וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: "ישראל תיכנע לדרישות חוטפי שליט"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

12.8.2009 / 12:46

השר לענייני אסירים בממשלת חמאס אמר כי "בקרוב ישראל תיכנע לתנאי הפלגים שחטפו את גלעד שליט ותיענה לכולם, וכך ישוחררו כל האסירים הפלסטינים ברשימה"

"בקרוב ישראל תיכנע לתנאי הפלגים שחטפו את גלעד שליט ותיענה לכולם, וכך ישוחררו כל האסירים הפלסטינים ברשימה, ביניהם אסירי עולם, אסירים ותיקים, נשים וקטינים. בלי זאת, לא תהיה עסקה" – כך אמר (רביעי) השר לענייני אסירים בממשלת חמאס ברצועת עזה, מוחמד אל-רול. בשיחת טלפון שקיים עם מוחמד מנסור, אסיר חמאס ששוחרר אתמול לאחר 25 שנים בכלא הישראלי.

אל-רול אמר עוד כי על ידי ביצוע מדיניות המעצרים, העינויים והמאסרים הארוכים "ניסתה ישראל לרצוח את רוחם של הפלסטינים ולפגוע בכבודם", אולם "עמידתם האיתנה של האסירים הפלסטינים הכשילה את המדיניות הזו. האסירים הפלסטינים יוצאים מהכלא כשהם יותר נחושים להמשיך בדרכם עד להשבת הזכויות הפלסטיניות מהכיבוש".

מוקדם יותר הכחיש דובר הזרוע הצבאית של ועדות ההתנגדות העממית, אבו מוג'אהד, כי הושגה התקדמות במגעים לשחרור החייל החטוף גלעד שליט. בשיחה עם סוכנות הידיעות הפלסטינית "מען" אמר אבו מוג'האד כי התקשורת הישראלית מנסה להוליך שולל את הציבור באמצעות דיווחים אופטימיים. ועדות ההתנגדות העממית הוא אחד משלושת הארגונים המחזיקים בשליט, בנוסף לחמאס ול"צבא האיסלם".

נועם שליט אביו של החייל החטוף גלעד שליט הגיב היום לפרסומים בעיתונות הערבית בדבר התקדמות במשא ומתן לשחרור בנו. בשיחה עם וואלה! חדשות אמר שליט כי למשפחה לא ידוע על כל התקדמות במשא ומתן." לא עדכנו אותנו על התפתחות ואנו ניזונים כמו כולם מהדיווחים בתקשורת. אנחנו לא יודעים על משהו חדש שקורה".

דבריו של שליט מצטרפים להכחשות מצד ישראל וחמאס בדבר התקדמות בשיחות. למרות הכחשות אלו מקורות מצריים כן מאשרים כי הושגה התקדמות "ממשית" במשא ומתן לגיבוש עסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט בין ישראל לחמאס. בשיחה עם העיתון 'א-שרק אל-אווסט' הרואה אור בלונדון, אמרו היום המקורות המוגדרים על ידי העיתון 'מהימנים' כי לא מדובר בהתקדמות דרמטית אולם "ראש הממשלה בנימין נתניהו הולך בכיוון החיובי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully