וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לאן נעלמו דוחות מיפוי האסבסט של צה"ל?

אייל דץ

12.8.2009 / 11:21

בצה"ל לא מבינים למה טוען השר להגנת הסביבה כי במשך שנתיים וחצי לא הוגשו למשרדו הדוחות "צה"ל ביצע מיפוי אזבסט פריך בכלל הבסיסים. הטיפול בלוחות הוצג למשרד להגנת הסביבה בשנת 2007"

צה"ל משיב אש לשר ארדן, לאחר שפנה אתמול (שלישי) לשר הביטחון בדרישה כי משרדו יעביר לאלתר את נתוני סקר מיפוי האסבסט במחנות צה"ל לגורמי המקצוע במשרד להגנת הסביבה. בפנייתו צוין כי למעלה משנתיים וחצי לאחר קבלת החלטת ועדת שרים לביקורת המדינה בנושא, טרם הועברו תוצאות הסקר למיפוי מפגעי אסבסט בצה"ל ותוכנית העבודה לסילוק המפגעים.

בצה"ל מכחישים את הדברים, ומתארים מציאות אחרת לחלוטין והטוענים כי העבירו את תוצאות המיפוי עוד בשנת 2007: "טענות המשרד להגנת הסביבה תמוהות ובלתי ברורות", טוענים בדובר צה"ל, "צה"ל ביצע מיפוי אזבסט פריך (פיקל) בכלל הבסיסים והסיר בשלב הראשון כ-15.000 מטר רבוע לוחות אזבסט פריך בעלות של כ 10 מיליון ש'. הטיפול בלוחות הוצג למשרד להגנת הסביבה בשנת 2007. באשר למיפוי שעשה צה"ל במהלך שנת 2008 על אזבסט קשיח, ממצאי המיפוי יועברו כמתוכנן ובתיאום עם המשרד להגנת הסביבה. יש להדגיש כי כלל לוחות האזבסט הקיימים מטופלים ומתוחזקים באופן שוטף ואינם מהווים נזק בריאותי או סביבתי. כפי שידוע היטב לשר, מטפל צה"ל ברצינות גמורה בנושא איכות הסביבה הן במישור החינוכי הסברתי והן במישור התקצוב, התוכניות והאכיפה. עידודם ותמיכתם של השר ומשרדו הם חשובים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully