וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלטלה בפתח: אבו עלא שוקל לפרוש מהפוליטיקה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

12.8.2009 / 11:25

על פי הדיווח בעיתון הלונדוני "אל-קודס אל-ערבי" אבו עלא, ראש הממשלה הפלסטיני לשעבר, שוקל לפרוש בעקבות תוצאות הבחירות לוועד המרכזי של פתח

בכיר פתח אבו עלא, שלא נבחר אתמול במפתיע כחבר בוועד המרכזי של הארגון, שוקל לעזוב את החיים הפוליטיים. כך דיווחו (רביעי) מקורות המקורבים לאבו עלא לעיתון "אל-קודס אל-ערבי" היוצא לאור בלונדון. אבו עלא כיהן כראש הממשלה הפלסטיני וכראש צוות המשא ומתן הפלסטיני בתקופת ממשלת אולמרט. אי בחירתו לוועד המרכזי של פתח הייתה ההפתעה הגדולה ביותר במסגרת הבחירות לוועד המרכזי של פתח שנערכו אתמול.

חוקת פתח קובעת כי אבו מאזן, המשמש כיו"ר הרשות הפלסטינית ויו"ר פתח, רשאי למנות ארבעה חברים נוספים לוועד המרכזי של פתח בנוסף ל-18 שנבחרו. הנציג ה-23 הוא אבו מאזן עצמו. על פי מקורות העיתון, אבו מאזן צפוי למנות לוועד איש פתח מרצועת עזה, אישה, איש פתח מחו"ל ואיש פתח נוצרי.

המקורות העריכו כי הנציג העזתי שימונה יהיה זכריא אל-ארא או אחמד חילס וכי הנציג מחו"ל שימונה יהיה פארוק קדומי, יריבו המר של אבו מאזן שעלה לכותרות לפני כשלושה שבועות כשהאשים את אבו מאזן בתכנון חיסולו של יאסר ערפאת בתיאום עם ראש הממשלה לשעבר אריאל שרון. יחד עם זאת העריכו המקורות כי קדומי יסרב למינוי כחבר בוועד המרכזי.

אתמול התפרסמו תוצאות הבחירות לוועד המרכזי של פתח, מתוכן התברר כי הדור הצעיר השתלט על מרבית המושבים בוועד. הפנים החדשות שייכנסו לוועד הם מפקד הביטחון המסכל ברצועה לשעבר מוחמד דחלאן, מפקד הביטחון המסכל בגדה לשעבר ג'יבריל רג'וב, אחראי העניינים האזרחיים ברשות חוסיין א-שייח', ומרוואן ברגותי הנמצא בבית הכלא בישראל. את מרבית הקולות קיבל דווקא אבו מאהר רנים, בכיר פתח ששהה בגלות של 40 שנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully