וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לבני: "אלי ישי פועל למען השחיתות"

12.8.2009 / 10:22

בעקבות בקשתו של אלי ישי לחון את שלמה בניזרי, תקפה יו"ר האופוזיציה ציפי לבני את מפלגתו: "לש"ס אין ערכים חברתיים". תגובת ח"כ זאב: "אנו חושבים שיש איפה ואיפה"

יו"ר האופוזיציה ציפי לבני תקפה הבוקר (רביעי) את התנהלותה של מפלגת ש"ס. "ש"ס כמפלגה אינה מייצגת כלל ערכים חברתיים. התמיכה בקצבאות ועמדתם בעניין השירות הצבאי ורק מגדילים את הפערים החברתיים", אמרה לבני. "יש שם כאלה המנסים לקחת תחושות של אנשים טובים ונורמטיביים, בני עדות המזרח, ולנצלן. אני מאמינה שככלל, אזרחי מדינת ישראל היו רוצים לראות את מדינת ישראל נקייה משחיתות. במקום זאת, אלי ישי מנסה לגייס אותם למען השחיתות ולמען מלחמה בבית המשפט העליון. זה רע למערכת החברתית במדינת ישראל".

לבני אמרה עוד כי "ממשלת ישראל חפה והתפרקה מכל ערך חברתי ואינה מייצגת ערכים כאלה. אנו רואים את זה בחוסר הגינוי להפגנות שהיו בירושלים, את שתיקת הממשלה בכל הקשור לשלטון החוק וסביב בקשות החנינה בעניינו של בניזרי".

יו"ר האופוזיציה התקוממה נגד דבריו של אלי ישי שקרא כמזרחי לנשיא שמעון פרס לחון את בניזרי. "אני יכולה באופן אישי להתחבר לתחושות של קיפוח אמיתי, שהיה בעבר ואני מאמינה שתוקן חברתית", אמרה לבני.

ח"כ ניסים זאב מסר בתגובה לוואלה! חדשות כי "ציפי צריכה לזכור שהיא היתה חברה ממשלה תחת ראשי ממשלות שנחשדו בשחיתות – שרון ואולמרט ואני לא רוצה לדבר על שרי קדימה, חיים רמון ואברהם הירשזון שהואשמו. אז הייתי אומר לה 'טלי קורה מבין עינייך'. במקום להתעסק בחתרנות נגד הממשלה, הייתי מציע לה להצטרף לממשלה. ש"ס, בוחריה ומנהיגיה חושבים שיש איפה ואיפה ואף אחד לא מקבל את ההחמרה והענישה שהיא מעבר לכל היגיון וסבירות".

"לחזור לשולחן המו"מ"

לבני התייחסה גם למשא ומתן המדיני ואמרה כי "התבטאויות מהסוג ששמענו השבוע הן אולי מתכון לקבלת תשואות אך הן פוגעות באינטרסים של מדינת ישראל. הימנעות מהכרעה אינה משרתת את האינטרסים של ישראל". לבני טענה כי יש לחזור לשולחן המשא ומתן. "ניהלנו מו"מ מורכב וקשה והיו חלוקי דעות אך המו"מ לא נכשל אלא נפסק, בין היתר בשל הליכי הבחירות בישראל. צריך להמשיך בו גם אם יש צורך בהכרעות קשות", אמרה.

עם זאת התנגדה לבני לקריאות לשחרורו של מרואן ברגותי. "בית המשפט בישראל קבע שהוא רצח. הוא נידון להרבה מאוד שנים בכלא ובחירות בפתח אינן עילה מספקת לשחרורו מהכלא. זה שהפלסטינים בחרו בו או שמישהו כאן בישראל חושב שהוא יכול להיות פרטנר – אינם עילה מספקת לשחרורו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully