וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד הבריאות נערך למגיפת שפעת בביה"ס

פנחס וולף

12.8.2009 / 10:14

משרד הבריאות ומשרד החינוך הודיעו כי הם נערכים לנסות למזער את רמת ההידבקות בשפעת החזירים לקראת פתיחת שנת הלימודים. מספר התלמידים השנה: 1,502,600

בדיון שהתקיים הבוקר (רביעי) בוועדת החינוך של הכנסת אמרה ד"ר ליזה רובין ממשרד הבריאות כי "אנחנו נערכים יחד עם משרד החינוך להיערך לצפי ההתפשטות של שפעת החזירים. הצפי הוא שנראה היעדרויות מוגברת של תלמידים ושל צוות בתי הספר". רובין אמרה כי יונפקו הנחיות חדשות על מנת "לנסות למזער כמה שאפשר הידבקות במחלה והתמודדות עם ילדים שנדבקו. כל זה כדי למנוע שיבוש הליכים של בתי הספר. זה חלק מהיערכות משרד הבריאות להתמודדות עם השפעת הזו".

מנכ"ל משרד החינוך שמשון שושני הודיע בדיון כי"בשבועות הראשונים לתחילת הלימודים, בחלק מבתי הספר יימצאו מאבטחים בלתי חמושים". מנכ"ל משרד החינוך שמשון שושני בדיון בוועדת החינוך של הכנסת. לדברי שושני, "בעקבות הכשרת מאבטחים שהיא ארוכה יותר משנים קודמות יתכן מצב שבו בשבועות הראשונים יימצאו מאבטחים בלתי חמושים בכמה בתי ספר, מאבטחים שלא השלימו את הכשרתם. בשנים קודמות המחסור היה בהיקף של כמאה מאבטחים בירושלים. גם המשטרה מצאה לזה פתרונות אלטרנטיביים. אשכולות הגנים מאובטחים רק ממאה תלמידים ומעלה. האחרים באבטחה היקפית. סך הכל 4,500 מאבטחים".

בדיון על היערכות מערכת החינוך לקראת שנת הלימודים תש"ע, שתתחיל באחד בספטמבר, דיבר גם תנ"צ ישי בן מאיר, מהמשרד לביטחון הפנים שסיפר על ההיערכות המשרד לתחילת שנת הלימודים: "יש לנו כוונה מאותו סל להעלות את שכר השעה של המאבטחים במוסדות החינוך", אמר בן מאיר.

לדבריו, "בירושלים אנחנו נציב מאבטחים ב- 556 מוסדות חינוך. יש לנו פער מתמשך של מספר שנים של 100-120 מאבטחים, כאשר ירושלים לא מסוגלת להעמיד את כמות המאבטחים. הפתרון שאנחנו מנסים להוביל זה להעלות את שכר השעה בירושלים כדי להשלים את פער המאבטחים. עליה בשכר השעה זה הוצאה נוספת ולכן אני צופה שעדיין יהיה פער. הערכה היא שבשכר השעה הנוכחי הפער יימשך, וזה פער משמעותי. ניסינו את עניין עבודה מועדפת למאבטחים אבל ועד שרים החליטה שלא לאשר זאת".

במהלך הדיון חשף שושני את הנתונים לגבי מספר התלמידים במערכת החינוך בשנת הלימודים תש"ע שלדבריו יהיה כ- 1,502,600 תלמידים, לעומת 1,400,076 בשנה האחרונה. שושני סיפר כי בגני קדם חובה לומדים 378,200 ילדים, בגן חובה 150,200 ילדים. 883,000 ילדים לומדים בבית ספר יסודי, 137,700 תלמידי כיתה א', ובחטיבות העליונות
333,900 תלמידים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully