וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: הבנקים משכו את המדדים מטה

ניר צליק

11.8.2009 / 23:30

המדדים המובילים נחלשו בכאחוז, מניית CIT צללה ב-19%. גם חברת הביטוח AIG איבדה 13.2% מערכה

המסחר בוול סטריט הסתיים בירידות שערים בהובלת המגזר הפיננסי על רקע חששות המשקיעים מהכרזה על המדיניות המוניטרית שתתפרסם היום (יום רביעי), בתום ישיבת המדיניות בת היומיים של הבנק הפדרלי. הפד לא צפוי להעלות את הריבית אך עשוי לרמוז לגבי לוח זמנים אפשרי להעלאתה, כאשר המשקיעים חוששים כי העלאת הריבית עדיין מוקדמת מדי, וכי המשק טרם התאושש מספיק.

דאו ג'ונס ירד ב-1% ל-9,241 נקודות, נאסד"ק איבד 1.1% ל-1,970 נקודות ו-S&P 500 נחלש ב-1.3% ל-994 נקודות.

בשוק הסולידי, מחירי איגרות חוב לעשר שנים של ממשלת ארצות הברית עלו והתשואה עליהן ירדה ב-0.078% ל-3.693%.

בגזרת המקרו, פריון העבודה בארה"ב עלה ברבעון השני בקצב המהיר ביותר מזה שש שנים, לאחר שהחברות האמריקאיות פיטרו עובדים וקיצרו את שעות העבודה של עובדיהן הנותרים, ובכך הגבירו את יעילותם - כך דיווח היום משרד העבודה האמריקאי.

פיריון העבודה בארה"ב גדל ב-6.4% ברבעון השני של 2009, לאחר עלייה של 0.3% ברבעון הראשון של השנה. תחזיות הכלכלנים היו כי פריון העבודה יעלה ברבעון השני ב-5.4%. עלות העבודה, לעומת זאת, נפלה ב-5.8% במהלך הרבעון - הנפילה השנייה ברציפות והחדה ביותר מאז 2001. בארבעת הרבעונים האחרונים ירדה עלות העבודה בארה"ב ב-0.6%, הירידה החדה ביותר מזה חמש שנים.

המגזר הפיננסי בירידות - CIT צוללת

המיתון החמור ביותר בארה"ב מאז השפל הגדול הסתיים ברבעון הנוכחי, אך קצב ההתאוששות עדיין אינו ידוע - כך עולה מסקר הכלכלנים הנחשב בלו צ'יפ, שפורסם אמש בעקבות נתונים מקרו-כלכליים חיוביים מהצפוי שפורסמו בשבועות האחרונים. המשיבים על הסקר - הכולל 52 כלכלנים מחברות פיננסיות מובילות, חברות גדולות ואוניברסיטאות - השיבו כי המיתון להערכתם הסתיים ברבעון השלישי של 2009.

בנק CIT, אחד הבנקים המסחריים הגדולים בארה"ב, הודיע כי ידחה את הגשת דו"ח הרבעון השני לרגולטורים וכי אם לא יוכל להגיע להסדר עם בעלי האג"ח, או ימצא דרכים אחרות להשיג מימון, הוא עשוי להגיש בקשה לפשיטת רגל. ב-CIT עדיין בוחנים נכסים ועסקים שהבנק עשוי למכור, ובוחנים את תיקוני הערך הקשורים שיש להכניסם לדו"ח הרבעוני, כך מסר הבנק בדו"ח שהוגש לרשות ני"ע. CIT, שנוסד לפני 101 שנה, כבר דחה את פרסום הדו"ח, שהיה אמור להתפרסם ב-23 ביולי. בחודש שעבר הודיע הבנק כי הוא עשוי לרשום הפסדים של יותר מ-1.5 מיליארד דולר ברבעון השני. מניית הבנק נפלה ב-18.9%.

הבנקים בוול סטריט, הנואשים לפתות סוחרים בכירים ולמנוע מהסוחרים שלהם לעזוב לטובת חברות אחרות, מציעים לבנקאים ולסוחרים בונוסים מובטחים מראש בסך מיליוני דולרים, ללא קשר לביצועיהם. בנקים כמו סיטי ובנק אוף אמריקה, שקיבלו כל אחד סיוע ממשלתי בסך 45 מיליארד דולר, מציעים בונוסים מובטחים כיום לעובדים חדשים וקיימים, בעקבותיהם של בנקים זרים כמו קרדיט סוויס וברקליס. בנקים חזקים יותר שכבר שילמו את חובותיהם לממשל, כמו גולדמן סאקס וג'יי.פי מורגן צ'ייס, החלו גם הם להציע בונוסים מובטחים לעובדיהם המצטיינים.

גולדמן סאקס ייאלץ למסור מידע אישי על עובד לשעבר שהואשם בגניבת תוכנה, במסגרת משפט המתנהל נגדו בבית משפט במנהטן. הבנק יצטרך להציג בפני בית המשפט מסמכים מתיקו האישי של סרגיי אלייניקוב, מתכנת לשעבר בחברה, שמואשם בגניבת קוד של תוכנת מסחר בה השתמש הבנק, כך הורה השופט פול קרוטי מבית המשפט הפדרלי במנהטן.

דיסקבר פייננשל ואמריקן אקספרס, שתי חברות כרטיסי האשראי, מתכננות לבטל עמלות שנהגו לגבות על חריגה ממסגרת האשראי. המהלך, שדווח ב"אמריקן באנקר" ביום שני, מתבצע שישה חודשים לפני שעתיד להיכנס לתוקף חוק האוסר על עמלות חריגה שכאלה. תעשיית כרטיסי האשראי גרפה רווחים גדולים מגביית עמלות חריגה. ב-2009 הכנסות אלו בחזויות להסתכם ב-3.7 מיליארד דולר בתעשייה כולה, עלייה של 16% לעומת 2008. העמלה הממוצעת על חריגה ממסגרת אשראי היא 35 דולר.

מנכ"ל AIG לשעבר, אדוארד לידי, לא ידע למה הוא נכנס כאשר הסכים לבקשת הממשל לחזור מגמלאות כדי לנהל את ענקית הביטוח המולאמת בניסיון להחזירה לרווחיות – כך כתב לידי במכתב לעובדי החברה, לאחר שפרש מתפקידו לטובת המנכ"ל החדש רוברט בנמשה. "למען האמת, לא היה לי מושג מה מצפה לי כשהסכמתי לקבל עלי את המשימה הזאת, אבל אני שמח שהחלטתי להסכים. זה לא היה קל, ואלוהים יודע שגם לא היה יפה", אמר לידי, בן 63, שעזב אתמול את תפקיד המנכ"ל לטובת בנמשה בן ה-65, המנכ"ל החמישי של AIG מאז 2007, כשהוא מקבל משכורת של דולר בלבד. AIG נפלה ב-13.2%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully