וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חום יולי אוגוסט, וברהט זרם המים ינותק

רמי שני

11.8.2009 / 19:58

בעקבות חובות כבדים לחברת מקורות, ממחר תנותק העיר הבדואית מזרם המים. מקורות: "העירייה לא שילמה שקל אחד עבור הצריכה והיא חייבת מאות אלפי שקלים"

עיריית רהט הודיעה היום (שלישי) כי התקבלה הודעה מחברת מקורות כי בכוונתה לנתק מחר את הזרמת המים לעיר. מהחברה נמסר, שעיריית רהט צברה חוב של למעלה ממיליון וחמש מאות אלף שקלים ובכוונתה להגביל את הזרמת המים לעיר. זאת במידה שהרשות לא תעביר את התשלום עבור צריכת המים כפי שהתחייבה בהסכם פריסת החוב שנערך עמה לפני מספר חודשים.

"חברת מקורות הודיעה לי כי ממחר רהט תנותק ממים, בשל החוב שלנו. החוב לא היה נגרם אם תוכנית ההבראה שהכנו לעירייה וכללה פיטורים של 62 עובדים, הייתה מאושרת על ידי משרד הפנים והתקציב היה מועבר", אמר ראש העירייה, פאיז אבו סהיבאן.

ראש העירייה הציג היום בפני יושב ראש השלטון המקומי, שלמה בוחבוט, את מצבה הכלכלי הקשה אליו נקלעה העירייה. לדבריו, העירייה הגיעה למצב זה מאחר שתכנית ההבראה אותה נדרש להכין, לא אושרה על ידי משרד הפנים. התוצאה לדבריו היא ניתוק זרם המים לעיר. "אני מבקש מיו"ר מרכז השלטון המקומי להתערב באופן מיידי ולמנוע את הניתוק".

"אנחנו, ראשי הרשויות, אשמים בקטסטרופה. במשך שנים אנו רואים את הקיצוצים הרוחביים מתקציבי הממשלה ולא נאבקים בקיצוץ" אמר בוחבוט. "השלטון המקומי יסייע לעיריית רהט ולרשויות נוספות, ובנוסף אני מציע כי נגיע במגזר הבדואי ליישור קו בנושא החובות ונמצא פיתרון עם משרדי הממשלה להביא להגדלת מקורות ההכנסה". בוחבוט קרא לשר הפנים, למנוע את ניתוק העיר מזרם המים.

מחברת מקורות נמסר בתגובה, שעיריית רהט חייבת מאות אלפי שקלים על צריכת מים והרשות הגיעה להסדר פריסת תשלומים עם מקורות, אך היא כלל לא עומדת בה ולמעשה, לא שילמה אפילו שקל אחד עבור הצריכה. מהחברה נמסר עוד, שהצעד היחיד בו היא יכולה לנקוט, הוא הגבלת האספקה של המים ליישוב וכך בכוונתה לעשות, אם העירייה לא תעביר מחר חלק מהכסף למקורות.

הממונה על מחוז הדרום במשרד הפנים, אבי הלר, דחה הערב את טענותיו של ראש עיריית רהט בעניין אי אישור התכנית הכלכלית. לדבריו, המתווה של התכנית אושר, אולם עתה ממתינים במשרד הפנים לגיבוי תקציבי ממשרד האוצר. "אנחנו מנהלים דיונים עם משרד האוצר לשם כך" הוא אמר, "הדיונים בשלב זה טרם הסתיימו ולכן אין הרשאה תקציבית לתכנית ההבראה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully