וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנער שנמצא בחיים בכרמל: "אמשיך לטייל"

קובי מנדל

12.8.2009 / 10:22

יעקב שנקולבסקי בן ה-14 סיפר בקור רוח כיצד העביר את הלילה לבד עד שנמצא על ידי כוחות משטרה. "הלכתי בטעות לימין במקום לשמאל, חיפשתי איך לצאת אבל לא הצלחתי"

סוף טוב. יעקב שנקולבסקי, הנער בן ה-14 שנעדר מאז אתמול (שלישי) בשעות הצהרים נמצא בחיים בערוץ נחל באזור טירת הכרמל. כוחות משטרה בסיוע מתנדבים מיחידת החילוץ כרמל וכן מסוק משטרתי ופרשים, המשיכו בחיפושים במהלך הלילה אחר שאבדו עקבותיו באזור הכרמל. במהלך הלילה החליט הנער לעצור באחד המקומות וישן תחת עץ. הבוקר החל בצעידה באחד השבילים ואז נמצא כשהוא תשוש אך בריא ושלם. הנער נמצא על ידי גשש בדואי בערוץ הנחל ופונה לתחנת המשטרה, לטיפול מד"א ולידי הוריו המאושרים.

בראיון לוואלה! חדשות אמר הנער שנקולבסקי כי "במהלך הלילה התפצלנו, הלכתי בטעות לימין במקום לשמאל, ראיתי שטעיתי וחזרתי ואז הגעתי לשדה ענק עם קוצים. חיפשתי כיצד לצאת משם, אבל לא הצלחתי. נשכבתי מתחת לעץ ונרדמתי ומדי פעם התעוררתי מקולות של תנים. בבוקר מצאתי שביל והתחלתי ללכת בו וכשהגעתי לסופו צעקתי שאני רוצה מים, אבל אף אחד לא שמע. אחר כך הגעתי לצריף שבו נתנו לי לשתות ואז המשכתי ופגשתי בשוטרים שאספו אותי".

עוד סיפר שנקולבסקי כי "לא היתה לי דרך להודיע היכן אני מפני שלא היה לי טלפון נייד. הסתכלתי מסביבי שמא אפגוש באחיי וקיוויתי כל הזמן שמחפשים אותי ובסוף גם ימצאו אותי. הלקח שלי הוא שלטיולים צריך לצאת תמיד עם מפות ואין כל סיבה שלא אמשיך ללכת לטיולים. ד"ר יזיד טוקאן, שטיפל בנער בחדר המיון של בית החולים רמב"ם, אמר כי "מצבו של הנער טוב, הוא הגיע אלינו קצת מיובש, נתנו לו עירוי נוזלים, הוא מתאושש ובמהלך היום הוא משוחרר".

הנער, תושב בני ברק, הגיע יחד עם הוריו ו-12 אחיו ואחיותיו לטייל באזור נחל ספונים. במהלך הלילה נמשכו החיפושים והבוקר כאמור נמצא הנער. מאות תושבי האזור הגיעו במהלך הלילה למקום והציעו לסייע בחיפושים.

"טיילנו בנחל לפי מסלול שאמור היה להתפרס על פני שעתיים עד שלוש שעות. לאחר כארבע וחצי שעות, שהיינו רחוקים עדיין מנקודת הסיום, הבנו שכמות המים שנשארה הייתה מועטה ביותר ולכן אנחנו בבעיה", סיפר אמש מאיר, אביו של הנער, לוואלה! חדשות. "כדי לפתור את בעיית המים התפצלנו לשתי קבוצות של שישה ושבעה מבני המשפחה. יעקב היה בקבוצה שהלכה ראשונה, וכ-20 דקות לפני הסיום אמר לאחיו שהוא רץ לאוטו כי צריך למהר. למרות שאחיו ניסו למנוע זאת ממנו, הוא רץ קדימה ואז נעלם".

(עדכון ראשון 19:42)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully